Slackware installatie

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
Wamukota
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 12:52

Slackware installatie

Berichtdoor Wamukota » Ma 12 Okt 2009, 19:01

Ik heb effe geprobeerd om Slack13 op mijn tweede desktop te installeren.

Hoe ver ben ik geraakt?

De installatie via een ncurses menu systeem is vlot te doen. De partities waren al voordien aangemaakt door een andere distro, dus dat gedeelte viel al af. Ik heb ook een Full install gedaan, en mijn netwerk via DHCP benaderd

Na de klassieke reboot kwam ik op de standaard prompt terecht waar ik al root inlogde. Ik maakte mijn eigen account aan via het commando adduser, en gaf deze gebruiker de standaard groepen.

Effe uitloggen als root en inloggen als gebruiker en via startx kwam ik in KDE 4 terecht. De 4.2.4. Via systeeminstellingen alles in het Nederlands gezet en deze posting schrijf ik vanuit Firefox 3.5.2 op mijn Slack box.

So far so good.

Het installen van de printer via Cups gaat niet zo goed, daar mijn model (Samsung ML-1710) niet in de standaard lijst is opgenomen. Wel de ML-1750, maar dan komt er na de initializatie van de printer niks uit. Moet ik nog verder onderzoeken.
HAL werkt: Mijn USB-memstick wordt herkend

Tot daar mijn eerste stappen met Slack.

Nu effe uitzoeken hoe ik een update/upgrade doe, want apt-get blijkt ie niet te kennen  :P
Gebruikersavatar
schorem
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Wo 07 Okt 2009, 19:40
Locatie: Zaandam, Nederland
Contact:

Re:Slackware installatie

Berichtdoor schorem » Ma 12 Okt 2009, 19:06

Nee, inderdaad apt-get is specifiek voor Debian based systems als Ubuntu, LinuxMint en uiteraard Debian zelf.

Slack is een base-system. Je download de package (.tgz) en installeert deze met

Code: Selecteer alles

installpkg package.tgz
Er zijn geen directe front-ends zoals LinuxMint kent en als ze er wel zijn dan zijn ze erg 'Buggy'. En eigenlijk zijn ze ook niet nodig. Installeren bij Slack is niet meer of minder dan de binaries kopiëren naar de juiste map.
Linux Registered User : #352052
Mail: schorem@linuxmint-nl.org
midas

Re:Slackware installatie

Berichtdoor midas » Ma 12 Okt 2009, 21:55

Brrr...mij iets teveel Hogeschool voor Nerds. Ik vind het vaak al lastig om die Debian-commando's uit elkaar te houden. Welke meer 'ready-out-of-the-box' distros zijn trouwens gebaseerd op Slackware? Zijn dat niet OpenSuse en VectorLinux? In het algemeen lijkt mij Slackware heel basisch maar lean en supersnel. Zijn er nog andere voordelen aan Slackware te onderscheiden?
Gebruikersavatar
schorem
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Wo 07 Okt 2009, 19:40
Locatie: Zaandam, Nederland
Contact:

Re:Slackware installatie

Berichtdoor schorem » Di 13 Okt 2009, 22:24

OpenSuSE is zoals de naam al zegt de gratis (open) variant van SuSE linux. VectorLinux is wel gebaseerd op Slackware.
Linux Registered User : #352052
Mail: schorem@linuxmint-nl.org

Terug naar “Het Mint café”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten