Windhoos vraag, vandaar in het cafe...

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
oldbutMint
Senior
Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: Vr 30 Sep 2016, 09:10

Windhoos vraag, vandaar in het cafe...

Berichtdoor oldbutMint » Do 16 Apr 2020, 14:25

Hallo,

Ik heb hier ook nog een tweedehands WinXP(geinstalleerd) desktop (aangeschaft, omdat ik medische fotos wilde bekijken, wat enkel met dat OS gaat).
(inmiddels gezien dat het ook met bepaalde programmas onder Linux kan, maar toch werkt dat niet/minder goed/hetzelfde; dit terzijde).
De betreffende computer zit niet aan het net/mijn netwerk, dus oud en onveilig speelt geen rol naar mijn idee.

De vraag: op de HD staat enkel WinXP.
Ik zou er de HD uit willen halen (maar ook weer kunnen terugzetten!) en een andere HD met linux willen gebruiken.
MAAR: ik meen ooit eens meegekregen te hebben dat wanneer ik aan zo'n Windowspc iets verander (b.v. de HD uitneem, maar ook andere dingen), het systeem dit merkt en dat ik daarna niet meer kan inloggen op WinXP (nadat ik de betreffende disk weer teruggeplaatst heb). Iets met wachtwoorden en/of productcode...
Ik heb bij die machine geen softwarepakket of licentie voor XP, dus ik moet vermijden dat nodig te hebben.

Gewoon effe proberen vind ik te riskant.
Vandaar mijn vraag: klopt e.e.a.? (of zit het anders).

Dank,
oldbutmint
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 815
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Windhoos vraag, vandaar in het cafe...

Berichtdoor DeBaas » Do 16 Apr 2020, 20:11

Als de HDD op dezelfde plaats wordt teruggezet is XP nog niet zo slim om dat te merken. Dat moet je aan de huidige "slimme" Windows over laten.

Terug naar “Het Mint café”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten