Email doorsturen zonder deze te openen

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
oldbutMint
Senior
Senior
Berichten: 211
Lid geworden op: Vr 30 Sep 2016, 09:10

Email doorsturen zonder deze te openen

Berichtdoor oldbutMint » Zo 26 Apr 2020, 10:55

Hallo,

Omdat het geen specifieke mint vraag is, even in het cafe waar anders enkel over de bierprijs wordt gesproken :D

Ik lees mijn mail momenteel op webmail van mijn internetprovider (via Firefox als browser, maar dat zal er wel niet toe doen).
Als ik webmail open zie ik een overzicht (laatste 10 berichten o.i.d.) in mijn inbox.
Ik zie op dat moment van die 10 berichten enkel: de afzender, het subject en nog twee regeltjes van het begin van de mailinhoud.
Als ik een mail uit die lijst (of mails verder naar onder in de lijst) wil lezen, moet ik erop klikken: dan wordt het gehele bericht en evt. 'knoppen' naar aanhangen
weergegeven in een apart venster.
Nu ontving ik een bericht waarvan ik vermoed dat het een phishing-mail is, die zou ik willen doorsturen naar de provider, of naar een meldpunt o.i.d.
De vraag is: hoe kan ik het bericht vanuit de overzichtslijst doorsturen ZONDER het eerst te openen?
(zo gauw ik erop klik zal het openen, dus dat heb ik met de betreffende mail niet gedaan).

Weet iemand hoe ik dit moet doen?
(gewoon wissen kan natuurlijk ook, maar ook daarvoor moet ik het eerst openen voor zover ik e.e.a. begrijp).

Dank,
oldbutmint
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1587
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Email doorsturen zonder deze te openen

Berichtdoor stegiman » Ma 27 Apr 2020, 00:18

Normaal gezien heb je kan je bericht al lezen zonder te openen.
Klik op die op een leeg plek en dan CTRL + A en zet het in uw nieuwe bericht en dan plakken.

Tweede mogelijkheid maar de beste manier:
Moet je ergens kijken of je originele tekst kan klikken (actie klikken?) ofwel bronstekst klikken (weergave)

Derde mogelijkheid:
Bericht doorsturen als bijlage

Nu weet ik wel niet wat uw webmail kan.

Voordat je doet kijk best eerst welke mailadres het is.

Elk mail kan je verwijderen en dan eventueel vuilbak leeg maken en dan is het ook definitief weg.
Bij uw provider kan je best spamfilter aanzetten.

Spam is niet hetzelfde als phishing
Phishing is gegevens aftroggelen zoals paswoord achterhalen van uw bankkaart.
Spam is reclame die je niet gevraagd had.
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 762
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: Email doorsturen zonder deze te openen

Berichtdoor emvedeesje » Vr 01 Mei 2020, 09:05

In gmail kan dat door rechtsklik/doorsturen.
Het hangt er dus vanaf wat je webmail kan, zoals stegiman al schreef.

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Terug naar “Het Mint café”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten