LMDE 4 Doordenkertje ...

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

LMDE 4 Doordenkertje ...

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Di 16 Jun 2020, 15:16

helaas in het Engels : " Should Microsoft acquire Canonical / Ubuntu ? "

https://build5nines.com/microsoft-to-ac ... nt-page-1/

LMDE 4 ... ::)
Debian Bookworm_Cinnamon
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: LMDE 4 Doordenkertje ...

Berichtdoor Maik » Di 16 Jun 2020, 19:32

Al een maand oud artikel waar velen over speculeren en fake news hebben verspreid....
En mocht het toch ooit gebeuren dat Ubuntu verdwijnt of overgenomen wordt door MS en het past niet in het straatje van Mint dan is daar inderdaad LMDE voor ontwikkeld om op terug te vallen.
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

Re: LMDE 4 Doordenkertje ...

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Wo 17 Jun 2020, 15:33

Clement Lefebvre ( CLEM ) en zijn medewerkers zijn er in slechts een paar jaar tijd in geslaagd van FOSS distros aan te bieden waar toe nu toe geen enkele tegenhanger aan kan tippen op gebied van installatie- / gebruiks- en onderhoudsvriendelijkheid .

De laatste editie van LMDE ( 4 ) komt wat dit laatste betreft op praktisch op gelijke hoogte van de main distro

Zal / heeft deze evolutie het Desktop OS marketing share landschap gewijzigd ?
Neen , de statistieken laten hier geen twijfel over bestaan , “ WIJ” lees de totaliteit van de FOSS gebaseerde Distro’s , zijn en blijven met een kleine 2 % de zonderlingen / marginalen in dit verhaal .

Zieltjes winners & David’s versus Goliath cq Microsoft zijn er helaas aan voor hun moeite .

Welke zijn de recente verschuivingen in het FOSS landschap voor de respectievelijke mededingers ?
Te weinig om niet te zeggen geen betrouwbare statistieken wat dit betreft

Hoe MINT op de termijn stand zal houden in de branding , is als dagelijkse gebruiker ervan mijn enige zorg …

actueler dan ooit en blijf het als overtuigde FOSS’ser niet alleen op de voet volgen , maar gebruik naast Linux Mint LMDE 4 reeds als enige Distro op onze “ productie” machientjes .

wat Microsoft en Steve Ballmer betreft :
Microsoft is een bedrijf dat een jaarlijkse omzet haalt groter dan 100 miljard $ met aan zijn hoofd een CEO die , alhoewel hij hierin blijkbaar geslaagd is zonder de elementaire “ Sun Tzu “ regels in acht te nemen , tot de rijksten ter aarde gerekend mag worden .

Brad Smith , de nieuwe CEO , heeft het boekje wel gelezen … ik pik er een link uit :

https://fossbytes.com/microsoft-wrong-a ... en-source/

actuel doordenkertje
Debian Bookworm_Cinnamon
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: LMDE 4 Doordenkertje ...

Berichtdoor Maik » Wo 17 Jun 2020, 19:14

Geen idee wat je weer allemaal aan het lullen bent of wil bereiken met dit topic. De CEO van Microsoft is overigens Satya Nadella en dat is hij al jaren, die Brad Smith is géén CEO van Microsoft. Af en toe heb ik het gevoel dat je in een andere wereld leeft of dronken het internet op gaat..... Ik begrijp, net als sommige anderen hier, soms geen soeda van wat je schrijft. :)
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

Re: LMDE 4 Doordenkertje ...

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Do 18 Jun 2020, 01:38

Uw reactie doet mij denken aan een waar gebeurd verhaal ; een jonge gast van rond de 16 / 18 jaar stond naast mij toen ik een paling geland had ( Klasse: Actinopterygii (Straalvinnigen)
Familie: Anguillidae (Echte palingen)
vroeg hij mij ; wat is dat voor iets ?
Een paling vertelde ik hem
nooit gezien zei hij … kende zelfs het woord niet !
Vroeg hem toen ; ken je de fish sticks van Captain Iglo ?
Ja , antwoordde hij ernstig

by the way , gelukkige verjaardig :D
Debian Bookworm_Cinnamon
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: LMDE 4 Doordenkertje ...

Berichtdoor Maik » Do 18 Jun 2020, 02:34

LOL... :D En dank. :)
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
JosVa
Senior
Senior
Berichten: 192
Lid geworden op: Za 06 Dec 2014, 10:50

Re: LMDE 4 Doordenkertje ...

Berichtdoor JosVa » Ma 11 Jan 2021, 18:01

Mij werd eens verweten dat ik zei dat melk uit de stal komt en niet meer uit de wei. Als er genoeg consumenten zijn dan wordt alles vanzelf groter en krijg jij opgedrongen wat hunnie denken. En maken ze nog meer winst.

Terug naar “Het Mint café”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten