Linux kraakhelder...

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Linux kraakhelder...

Berichtdoor Jamint » Wo 15 Jul 2020, 22:45

...of (slik) witter dan wit. Oi oi!

Dus in de naaste toekomst mogen termen zoals blacklisting of slave niet meer gebruikt worden want dat zijn racistische termen. Mijn mening... ::)

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... gssysteem/

Is de soort genaamd Homo Sapiens niet een beetje veel aan het doordraaien denk ik dan? Oorzaak: thuiswerken door Corona en i.p.v. de pauze opvullen door met collega's en face te kunnen kletsen blijven we aan het beeldscherm kleven en laten wij ons veel te veel indoctrineren door digitale flarden info op het WWW waardoor de grip op de reële wereld in het gedrang komt.

Oh ja, Zijn straks de plaatsnamen aan de beurt en moeten gemeentes zoals Zwartsluis, Zwartebroek, Zwarte Haan, Zwartemeer en Zwartewaal ook aan de schand...paal? :D
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 511
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: Linux kraakhelder...

Berichtdoor Pjotr » Wo 15 Jul 2020, 23:23

Massahysterie. Akelig, maar waait wel weer over. Hoop ik althans.
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Linux kraakhelder...

Berichtdoor Joan » Do 16 Jul 2020, 09:42

Schapen of slaven.

Wie had 10 jaar geleden gedacht dat sinterklaas en zwartepiet in de racistische hoek zouden worden gedrukt. Een kinderfeest dat door de katholieke kerk is ingesteld ter vervanging van heidense feesten. De katholieken die zelf bij de slavenhandel hebben meegewerkt. Als je niet bekeerd wilde worden was je een ketter en rijp voor de brandstapel.

Wat denken de antiracisten in Amerika die zelf de indianen (mag je ook niet meer zeggen) hebben uitgemoord. Niet Columbus maar de latere veroveraars, vooral de Nederlandse VOC (Antillen), Fransen (Haïti), Engelsen (Noord Amerika) en Portugezen (Zuid Amerika) hebben de slavenhandel opgezet.
In Afrikaanse en Aziatische landen waren slaven heel normaal als buit uit een oorlog of gevecht. Zelfs nu worden de bewoners daar uitgebuit door de eigen overheden. Daardoor zijn ook de witte op het idee gekomen om dat systeem voor de nieuwe wereld in Amerika te gebruiken toen dat was ontdekt.
En dan heb ik het nog niet eens over Rusland en China gehad.

Probeer dat maar eens aan die schreeuwers uit te leggen.

Multicultuur werkt alleen als de mensen het zelf zoeken en niet als het wordt opgedrongen. Kijk naar Israël waar mensen uit de hele bij elkaar wonen om de culturele voorkeur. Ja, Joden worden in de hele wereldgeschiedenis vervolgd en die hoor je niet over racistische onderdrukking. Ik heb geen jood gehoord over de probleemnaam jodenkoek omdat het hun product was.

Kijk ook naar de criminalisering door de corona maatregelen. Verpleeghuizen werden gevangenissen. Of je ziek bent of niet je MOET meedoen, omdat de overheid het voorschrijft. Ja daaaag zeggen steeds meer mensen. Bewijs eerst maar eens dat het echt zoveel gevaarlijker en dodelijker is dan een stevige griep die we al vaker hebben gehad. En dan ben je asociaal en een crimineel, zelfs in je eigen huis.

Extremisme is het gevolg van opgedrongen globalisering.
Zijn we schapen of slaven?
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 511
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: Linux kraakhelder...

Berichtdoor Pjotr » Do 16 Jul 2020, 12:14

Zwarte Piet heeft zelfs nog veel oudere wortels.... Namelijk in de verre prehistorie, toen negers nog volledig onbekend waren in onze landen. Dat heeft een bekende Nederlandse documentairemaker uitgezocht. Bekijk de boeiende trailer eens van zijn documentaire:
https://www.wildgeraasdefilm.nl/trailer-2-0/

Ik heb zelf de DVD van die documentaire gekocht. Zeer de moeite waard!

Overigens vind ik die hele slavernij-ophef je reinste hypocriete waanzin. Slavernij was indertijd volkomen normaal: als de krachtsverhoudingen toendertijd omgekeerd zouden zijn geweest, dan zouden de negers geen moment hebben geaarzeld om de blanken als slaven te verkopen.... :D

De blanke man zou in deze kwestie juist de held moeten zijn: voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid, heeft de blanke man in de negentiende eeuw de slavernij afgeschaft. Uit morele overwegingen. Uniek!
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Linux kraakhelder...

Berichtdoor Joan » Do 16 Jul 2020, 15:41

Een deel van die reportage is in de Dominicaanse republiek opgenomen in 2013 bij de kloosterruïne in Santo Domingo. Ik was daar toen in de buurt.
Afbeelding
Afbeelding
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Het Mint café”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten