Pagina 1 van 1

TransIP stopt met gratis Stack accounts

Geplaatst: Di 10 Nov 2020, 12:50
door Arie
Ik krijg net onderstaande mail dat de gratis Stack accounts stoppen.
Ik weet nog niet of ik een betaald account ga nemen, zoveel heb ik er niet staan.
Stopzetten van gratis STACK-accounts
Beste klant,

In september en oktober zijn we opgeschrikt door een tweetal incidenten met STACK. Door het tegelijk defect raken van meerdere harde schijven, is een deel van de data van enkele gratis STACK-accounts aangetast. Van de gratis STACKs worden geen back-ups gemaakt, wat ertoe heeft geleid dat er bestanden verloren zijn gegaan. Dat betreuren we zeer.

De STACK-infrastructuur is zo opgezet dat een kapotte harde schijf automatisch wordt overgenomen door een reserveschijf. Data wordt zodanig verdeeld dat bij een defect deze data hersteld wordt. Sinds de start van STACK heeft dat nooit tot problemen geleid, tot afgelopen september. Door het tegelijk kapotgaan van meerdere harde schijven op één storageserver zijn STACKs aangetast. Een kleiner, maar vergelijkbaar incident heeft zich vervolgens voorgedaan in oktober.

Daaruit blijkt dat wij de data-integriteit van gratis STACK niet meer kunnen garanderen, wat niet past bij de kwaliteitseisen die we stellen aan onze producten. Daarom hebben we de moeilijke keuze moeten maken om op korte termijn te stoppen met de gratis 1TB STACK-accounts.

Wat betekent dit voor jou?
Binnen drie maanden zullen alle gratis STACK-accounts worden stopgezet. We geven je in deze periode graag meerdere opties om je data veilig op te slaan. Dit zijn:
1. Je gratis STACK upgraden naar een betaalde STACK. Hierbij wordt er dagelijks een back-up gemaakt van je volledige STACK. Je krijgt dan meteen 50% korting voor de eerste 12 maanden.
Upgrade mijn STACK

2. Je gratis STACK-account opzeggen. Je data wordt dan direct door ons verwijderd.
Cancel mijn STACK

3. Wil je wel je data behouden dan kan je nu alvast beginnen met downloaden. Op 10 februari wordt je data door ons verwijderd.
Lees het artikel

We vinden het vervelend dat we deze keuze hebben moeten maken. Gratis STACK heeft ons en vele gebruikers veel plezier gebracht. In dit artikel vertellen we je meer over de geschiedenis van STACK en hoe we tot dit besluit zijn gekomen.

Heb je naar aanleiding van deze mail nog vragen? Hier vind je meer details terug, geven we een dagelijkse statusupdate en staan de antwoorden op de meestgestelde vragen. Vind je daar niet het antwoord dat je zoekt? Dan is onze supportafdeling eveneens maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 24:00 uur beschikbaar voor je vragen.

Met vriendelijke groet,

Frank Schreuder
Managing Director TransIP

Re: TransIP stopt met gratis Stack accounts

Geplaatst: Di 10 Nov 2020, 14:21
door VuurVosje
https://www.transip.nl/blog/verhaal-achter-stack/
Tsja, slap verhaal/smoesje.... :-x
Maar was te verwachten; nu komt de aap/marketingtruc uit de mouw.
Het was leuk zo lang het duurde. :D

Re: TransIP stopt met gratis Stack accounts

Geplaatst: Di 10 Nov 2020, 15:22
door Arie
Ik heb nog ff naar de prijzen gekeken
2TB €5 ex btw p/m €6,05 9incl. p/m, dit is incl. 50% korting als je upgrade vanaf een gratis account, na een jaar de volle prijs betalen.

Re: TransIP stopt met gratis Stack accounts

Geplaatst: Di 10 Nov 2020, 17:07
door dirkjanl
Ja, ik kreeg de mail ook. Werk al 5 jaar met het gratis account van Stack voor m'n bedrijf, en vind het een prima dienst. Ik denk dat ik wel overstap naar een betaalde service. 1TB is voor mij voldoende.
1.000 GB € 2,50 *p.m. (incl. btw: € 3,03 *) 50% korting (normaal € 5,-) 1.250 GB opslag (250GB cadeau)

Re: TransIP stopt met gratis Stack accounts

Geplaatst: Wo 11 Nov 2020, 19:03
door Stavros
Tiens , ik heb (nog ) geen mail gekregen hierover?
Heb wel de gratis 1TB en een betaalde account misschien komt het omdat ik ook al een betaalde account heb .