Kernel tonen

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

Re: Kernel tonen

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Di 05 Jan 2021, 18:57

beste Stegiman ,
Ik heb geen twijfels over uw belangenloze behulpzaamheid op dit forum om uw medemens te helpen bij het oplossen van hun persoonlijke IT / ICT problemen maar snap niet goed wat U ons , Linux gebruikers in het algemeen , met deze post duidelijk wil maken ?
ga er desalniettemin even op reageren :

U zegt :

“ LDME of gewoon Linux Mint is een keuze die je maakt.”
zou ik vervangen door : welk besturingsysteem ook je in gebruik wenst te nemen blijft , God zij dank , nog steeds een vrije keuze .

“ LDME is inderdaad een gok maar ik geloof erin.”
geloven doe ik al lang niet meer , laat dit over aan de nonnekes , is géén gok maar gewoon één van de laatst vernoemde keuzes .
Deze keuzes maak je best door in de eerste plaats voor jezelf trachten uit te maken in hoeverre je iets anders aan kan dan Windows of Mac …Linux Mint , LMDE , Ubuntu … Debian , om het bij de belangrijkste spelers te houden .
éénmaal je keuze(s) gemaakt ga je dan over naar het testen , wat een strikt persoonlijke oefening is :
– voorafgegaan door je de vragen te stellen :
kan ik het aan , beschik ik over voldoende kennis ( wat is een personal computer , wat is een besturingssysteem , wat zijn hard- & software? ) zou ik eerst niet beter eens gaan onderzoeken met wat ik bezig ben ? ...het internet is en blijft hiervoor je beste vriend !
– het “ testen “ zelf is twee-ledig:
kan mijn hardware het gekozen besturingssysteem effectief aan ?
beantwoordt het gekozen besturingssysteem aan mijn persoonlijke “ programma “ behoeften?

“ Het zou eigenlijk goed zijn dat LDME eigen gecontroleerde systeem heeft. “
wat bedoeld U hiermee ?

“ Het gevaar bestaat erin ook als het succes wordt dat het betalend wordt.”
hier zou ik U aanraden van U te gaan verdiepen in de wonderlijke gratis FOSS wereld die enkel betalend is voor bedrijven die vrijwillig beroep willen doen op hun diensten ( dit geldt voor zowel Debian , Linux Mint , Ubuntu ( Cannonical ) en eender welk besturingssysteem .

“ Maar ik zou ook zonder probleem andere distro kunnen werken want ik ben helemaal niet afhankelijk van een besturingssysteem.”

helaas ben ik samen met tallozen afhankelijk van Windows :
de hoge school waar mijn dochters aan studeren gebruikt enkel Windows , alles gaat over Windows , de interactie met deze school gaat / kan enkel en alleen over Windows !!!

“ Doch of Linux of Windows of Mac in de huidige vorm zal blijven bestaan dat denk ik niet.”

wie dit wel zou denken is niet van deze wereld : https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ._2020.svg
Debian Bookworm_Cinnamon
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

Kernel tonen

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Di 05 Jan 2021, 20:39

“ Doch of Linux of Windows of Mac in de huidige vorm zal blijven bestaan dat denk ik niet.”[/color]
wie dit wel zou denken is niet van deze wereld : https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ._2020.svg
geldt uiteraard ook voor Microsoft Windows :
https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_ ... ft_Windows
Debian Bookworm_Cinnamon

Terug naar “Het Mint café”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten