HDD

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: HDD

Berichtdoor Joan » Wo 22 Feb 2023, 15:39

Ik ben begonnen met Basiccode en vond het prachtig da ik de pc kon laten doen wat ik wilde. Daarna kwam Bill met een interface waarvan ik de naam ben vergeten en al een heleboel kon wat ik nog niet had geprogrammeerd. Nu kan ik niet eens meer programmeren door gebruik van de kant en klaren programma's die beter en sneller werken dan ik kon maken.
Als ik zoveel last zou hebben met de moderne programma's zou ik ze weer zelf gaan maken. Helemaal naar mijn eigen wensen. De techniek is niets veranderd.
En waarom gebruik je nog het onveilige W7? Zijn de nieuwere W versies minder waardig?

Ik heb het idee dat je Linux Mint gebruikt omdat het toch beter werkt dan W of zelfgemaakte programma's. En rommelen met aanpassingen in de programmatuur van een ander blijft een spannende bezigheid.

Ik heb een AAA atechnische vrouw en het kost mij veel energie om haar duidelijk te maken waarom apparaten werken zoals ze moeten werken. Toch houd ik veel van haar.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: HDD

Berichtdoor Joan » Wo 22 Feb 2023, 16:12

De eerste zin van dit topic. "Helaas kan ik niet met zoek en vind terug in de tijd kijken want die meldt mij dat er teveel items zijn met mijn zoekargumenten. Dus dan maar zelf een nieuwe ge- of her-opend."
Dat komt omdat velen vinden dat ze en probleem hebben en niet direct een oplossing kunnen vinden. Ze gaan naar een forum en stellen een vraag en vaak met dezelfde soort inhoud.
Ik heb gezien dat jij toch dieper zoekt voor je een vraag stelt. Prima. Het is wel jammer dat je zo negatief doet over programmeurs die proberen om alle kleine probleempjes te voorkomen door de ingewikkelde programmatuur zo in te stellen dat de meeste gebruikers er tevreden mee zijn.
Er is altijd wel iets dat ik anders zou doen, want ik weet wat mogelijk is. Het is echter geen reden om dan te zeggen dat het niet goed doordacht is.
Ondanks dat je negatief kan overkomen geef je tussendoor toch ook oplossingen en informatie en dat is wat we wel heel erg waarderen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
JosVa
Senior
Senior
Berichten: 192
Lid geworden op: Za 06 Dec 2014, 10:50

Re: HDD

Berichtdoor JosVa » Wo 22 Feb 2023, 17:12

Negatief of een alternatieve visie zoals die van KISS. Ouderwets misschien, dat wel, maar heel werkbaar. Weet je wel hoeveel moeite ik me tegenwoordig moet doen om eenvoudige zaken voor mekaar te krijgen? Zo kon ik een batterijtje voor mijn klokje alleen nog bestellen via internet want hier in de buurt had geen enkele winkel dat model AG5. Ik gebruik Mint al sinds versie 13 en moet nu zien dat op jullie website mijn tekst rood onderstreept. Och, kan ik best aan wennen. Zal wel ergens in de account-instellingen geregeld zijn. Krijg je als je oud wordt. Snap je de gewone dingen niet meer.
W7 is in tegenstelling tot W10/11 nog redelijk overzichtelijk en werkbaar ook al kon XP al alles wat ik ooit prive of zakelijk moest. Wat ik wel steeds zag dat ongevraagde toevoegingen leidden tot zoekacties om zaken weer op orde te krijgen. Herinner me dat eindgebruikers van mijn programma's vaak vroegen waarom ze sommige dingen niet begrepen. Voor mij was dat gesnden koek: droomde daar toch ook over behalve er 24/7 over lopen na te denken. KISS was elke keer de oplossing. Weet je wel hoe vaak ik op internet vind dat er via de terminal een probleem op te lossen is?
Neem er nog een borrel en op mijn rekening bij de bar (zou ik zeggen).

Terug naar “Het Mint café”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten