foto's naar laptop overzetten blokkeert

Fotografie en grafische bewerking
Lucien
Held
Held
Berichten: 380
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

foto's naar laptop overzetten blokkeert

Berichtdoor Lucien » Za 28 Mei 2022, 18:23

ik heb vakantiefoto's die ik van mijn Motorola smartphone wil overzetten naar mijn Thinkpad X250 laptop. Dat doe ik door steeds plukjes van zes foto's naar mijn laptop (emailadres) te sturen. Ik zet regelmatig een enkele foto op die manier over en dat is nooit een probleem. Nu gebeurde het volgende: na drie plukjes van zes foto's kwam er niets meer op mijn inbox binnen. Diverse malen vergeefs geprobeerd. Na drie dagen werkte het ineens weer. Heb een stuk of vijftien blokjes van zes foto's verzonden en daarna hield het weer op. Kwam niets meer binnen. Waar kan dat aan liggen? Emails van anderen, al dan niet met plaatjes, komen gewoon binnen.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 903
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: foto's naar laptop overzetten blokkeert

Berichtdoor dirkjanl » Za 28 Mei 2022, 19:00

Sommige e-mailproviders hebben maximaal aantal MB's verzenden per tijdseenheid.
Kan natuurlijk veel eenvoudiger: kabeltje met usb c (neem ik aan) in de Motorola en de gewone usb in de laptop. Op de smartphone naar Instellingen > Verbonden apparaten en daar kiezenvoor USB - Bestandsoverdracht
En je kan via je Bestandsbeheer op de laptop de foto's overzetten.
Maar dat weet je waarschijnlijk wel ;-)
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
Mogenblue
Held
Held
Berichten: 351
Lid geworden op: Wo 18 Okt 2017, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: foto's naar laptop overzetten blokkeert

Berichtdoor Mogenblue » Zo 29 Mei 2022, 10:06

Als je op je computer een ftp service opzet kan je via de bestandsmanager op je smartphone alles in een keer overzetten.
Dat is even wat meer werk, maar als het gebeurd is heb je er geen omkijken meer naar.
Ik gebruik het nu al ruim een jaar en ben er zeer tevreden mee. Foto's en documenten heen en terug tussen de computer en smartphone gaat nu heel gemakkelijk.

File-sharing met een FTP server in je thuisnetwerk
Lucien
Held
Held
Berichten: 380
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: foto's naar laptop overzetten blokkeert

Berichtdoor Lucien » Zo 05 Jun 2022, 15:06

ik heb eerst die eerste optie geprobeerd want ouderwets kabeltje is vaak het snelst, maar onder instellingen zie ik nergens de optie verbonden apparaten. heb alle opties bekeken. deze motorola heeft overigens een micro usb.
Swake
Senior
Senior
Berichten: 266
Lid geworden op: Di 25 Jul 2017, 10:57
Contact:

Re: foto's naar laptop overzetten blokkeert

Berichtdoor Swake » Zo 05 Jun 2022, 19:27

Is je telefoon beveiligd met pin code of wachtwoord om te ontgrendelen ?
Als je de telefoon aansluit aan je laptop , verschijnt dan op het display van je telefoon geen menuutje met selectierondjes .
Alleen opladen
Bestanden Overdragen
Alleen fotos overdragen
Bij mij verschijnt dat pas als ik mijn telefoon ontgrendelt heb en dan zie ik mijn telefoon in bestandsbeheer .Maar ik heb een Oppo , ik weet niet of dat bij jouw telefoon ook zo is .
PC1 :Dualboot Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2: Multiboot :Windows 10 Ubuntu 22.04/ Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate
1Mandine
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 19 Sep 2022, 20:55
Contact:

Re: foto's naar laptop overzetten blokkeert

Berichtdoor 1Mandine » Vr 30 Jun 2023, 21:50

Hallo, heb je de oplossing gevonden?
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: foto's naar laptop overzetten blokkeert

Berichtdoor Joan » Zo 02 Jul 2023, 02:59

Probeer eens Warpinator.
In Linux Mint in de Programmabibliotheek.
Op Mobiel bij de apps.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Fotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten