Wil blanco stukken uit digitale opnamen halen

Videobewerking
Lucien
Held
Held
Berichten: 409
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Wil blanco stukken uit digitale opnamen halen

Berichtdoor Lucien » Wo 17 Apr 2024, 18:05

Heb aantal familie-vhs tapes gedigitaliseerd. Zitten vol blanco stukken tussen de opnames. Ik zoek een simpel progje om die eruit te halen voor ik ze op dvd ga branden. Geen behoefte aan mogelijkheden die ik niet gebruik. Wat is een eenvoudig progje?
Gebruikersavatar
MenthaSuaveolens
Held
Held
Berichten: 397
Lid geworden op: Vr 23 Mar 2018, 11:41

Re: Wil blanco stukken uit digitale opnamen halen

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Vr 19 Apr 2024, 10:07

In de "blanco" stukken zit natuurlijk ook nog veel informatie, zodat een "simpel" progje moeilijk te vinden zal zijn. Ik vrees dat je niet andere dan een "gewone" video-editor zal moeten gebruiken. Je knipt dan alle ongewenste stukken er uit en verplaatst dan de gewenste pakketjes totdat ze terug één geheel vormen. Openshot video-editor is redelijk gemakkelijk om te gebruiken (natuurlijk oefening baart kunst).
aartje
Senior
Senior
Berichten: 207
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 22:29

Re: Wil blanco stukken uit digitale opnamen halen

Berichtdoor aartje » Za 20 Apr 2024, 08:21

In de "blanco" stukken zit natuurlijk ook nog veel informatie, zodat een "simpel" progje moeilijk te vinden zal zijn. Ik vrees dat je niet andere dan een "gewone" video-editor zal moeten gebruiken. Je knipt dan alle ongewenste stukken er uit en verplaatst dan de gewenste pakketjes totdat ze terug één geheel vormen. Openshot video-editor is redelijk gemakkelijk om te gebruiken (natuurlijk oefening baart kunst).
Of je zou Gopchop eens kunnen proberen. Je kan er (DVD) mpeg2-bestanden mee knippen.
Gebruikersavatar
MenthaSuaveolens
Held
Held
Berichten: 397
Lid geworden op: Vr 23 Mar 2018, 11:41

Re: Wil blanco stukken uit digitale opnamen halen

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Za 20 Apr 2024, 14:01

Videotrimmer (flathub) : Videotrimmer knipt fragmenten uit video’s vanaf de opgegeven tijdstippen. De video wordt niet opnieuw gecodeerd - hierdoor verloopt alles snel en blijft de kwaliteit behouden.

LosslessCut (flathub) : Eenvoudige en ultrasnelle platformonafhankelijke tool voor het verliesvrij bijsnijden/knippen van video- en audiobestanden. Ideaal om ruimte te besparen door uw grote videobestanden, afkomstig van een videocamera, GoPro, drone, enzovoort, ruw te knippen. Hiermee kunt u snel de goede delen uit uw video's extraheren en vele gigabytes aan gegevens weggooien zonder langzaam opnieuw te coderen en daardoor verloren te gaan kwaliteit. Het is extreem snel omdat het een vrijwel directe gegevenskopie uitvoert. Het wordt aangedreven door de geweldige ffmpeg (meegeleverd) voor het gruntwerk. Het beschikt ook over enkele andere verliesvrije bewerkingen op video's.
Lucien
Held
Held
Berichten: 409
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Wil blanco stukken uit digitale opnamen halen

Berichtdoor Lucien » Di 23 Apr 2024, 19:24

Ik ga ermee experimenteren. Zit momenteel nog met branderproblemen die ik moet oplossen (andere topic).

Terug naar “Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten