bewerkingsprogramma's

Videobewerking
PoppeSchuitema
Senior
Senior

bewerkingsprogramma's

Berichtdoor PoppeSchuitema » Wo 08 Mar 2017, 06:51

Goedendag allen,

Ik ben op zoek naar naar een eenvoudig programma om video's te kunnen inkorten, ik heb Openshot al geprobeerd maar daar kan ik niets mee, ik kan aanklikken wat ik wil maar er gebeurt niets. Is er een programma waar ik als leek gewoon kan knippen en plakken, zonder een opleiding voor cameraman of regisseur gevolgd te moeten hebben? De meeste programma's zijn zo moeilijk en professioneel dat ik er niets mee kan
Lenovo B50-30; CPU:Intel Celeron (R) N2815 1,86 GHz; MB: ; RAM:DDR3 4 GB; Algemeen PnP-beeldscherm Intel HD Grafics; SSD: Crucial MX300; Windows 10, Linux Mint 19 Cinnamon-Tara ;
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Re: bewerkingsprogramma's

Berichtdoor Joan » Wo 08 Mar 2017, 16:21

Met super8 filmpjes was het makkelijker. Schermpje met slingertje en knippen en plakken.
Op de pc willen de mensen meer en zijn de programma's niet meer zo eenvoudig. Op http://www.tannerhelland.com/1283/day-5 ... -features/ {Engels} kun je lezen waarom het zo is geworden.
Voor Openshot staat er op http://www.openshotusers.com/help/1.3/en/ar01s04.html een korte beschrijving met afbeelding voor het gebruik.
Ik heb jaren geleden eens met Picasa gewerkt en dat was niet moeilijk, maar of dat nog zo is weet ik niet.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
PoppeSchuitema
Senior
Senior

Berichtdoor PoppeSchuitema » Wo 08 Mar 2017, 16:54

Ja en dat is weer allemaal in het Engels waar ik dus niet echt bedreven in ben, Het is toch van de gekke dat er niet één, voor iedereen toegankelijke tool is om video's te bewerken. Ze zijn allemaal zo moeilijk te bedienen en/of in het Engels en meestal onwerkbaar, alleen te begrijpen voor nerds
Lenovo B50-30; CPU:Intel Celeron (R) N2815 1,86 GHz; MB: ; RAM:DDR3 4 GB; Algemeen PnP-beeldscherm Intel HD Grafics; SSD: Crucial MX300; Windows 10, Linux Mint 19 Cinnamon-Tara ;
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Wo 08 Mar 2017, 18:14

hahaha, ja dat lijkt wel eens zo. :D
Maar niet getreurd, ik heb ook een openshot handleiding in NL gevonden http://openshotusers.com/help/1.3/nl/index.html
Kijk dan eerst even bij http://openshotusers.com/help/1.3/nl/ar ... l#sect2_12, dan kun je zien waar wat zit.

Als je vaker video bewerkt denk ik dat je het na wat oefenen een prettig programma gaat vinden.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
PoppeSchuitema
Senior
Senior

Berichtdoor PoppeSchuitema » Wo 08 Mar 2017, 20:46

Ik ben in ieder geval al iets verder het lukt me nu om een film in teladen dus dat is al heel wat
dirkjanl
Held
Held

Berichtdoor dirkjanl » Do 09 Mar 2017, 19:05

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar wat mij geholpen heeft het video-editen te begrijpen was de basishandleiding van MovieMaker onder Windows.
Daar heb ik een aantal basis principes geleerd die ik in elk video bewerkingsprogramma tegenkom.

Vriendelijke groet, Dirk Jan.
Linux Mint 18.3 Cinnamon-64, KXStudio & APLinux
Gouden tips: viewtopic.php?f=20&t=3976

Terug naar “Video”