Kdenlive uitleg

Videobewerking
rietje
Junior
Junior
Berichten: 48
Lid geworden op: Di 10 Jul 2018, 14:15

Kdenlive uitleg

Berichtdoor rietje » Wo 12 Sep 2018, 14:20

Kan iemand in enkele eenvoudige stappen uitleggen hoe je een map maakt (opbouwt) voor een nieuw project.
Het voorbeeld dat wordt gegeven in https://docs.kde.org laat wel duidelijk zien hoe hij eruit moet komen te zien, maar verder.....
Waar moet je die map maken zodat hij vastgezet wordt in Kdenlive en de vervolgstappen?
B.v.d.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 904
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Kdenlive uitleg

Berichtdoor dirkjanl » Wo 12 Sep 2018, 19:44

Ik werk bijna dagelijks met KDEnlive. Heb daarvoor via Bestandsbeheer een map aangemaakt op mijn tweede HDD (stack) waar ik al mijn bestanden opsla. Die map heb ik "ProjectbestandKdenlive" genoemd. Daar sla ik dus de Projectbestanden van KDEnlive in op. Op diezelfde HDD heb ik een map aangemaakt die heet "Videoklaar" Daar komen al mijn gerenderde / gemonteerde video's in. In een andere map "VideoIn" sla ik al mijn shots van de camera in op. Wel geordend naar de uiteindelijke video die ik wil maken. Dus in de submap van VideoIn "regenbui" staan de opnames van de regenbui. Bij "Instellingen" > "Kdenlive instellen" heb ik het als volgt aangegeven, zie de afbeeldingen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder zorg ik ervoor dat alles wat met 1 video te maken heeft in 1 map zit in "VideoIn" en daar blijft. Anders is het later lastig dezelfde video te bewerken met de originele bestanden. Het projectbestand zoek ik op in "ProjectbestandKdenlive".

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Vriendelijke groet,
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
rietje
Junior
Junior
Berichten: 48
Lid geworden op: Di 10 Jul 2018, 14:15

Re: Kdenlive uitleg

Berichtdoor rietje » Za 15 Sep 2018, 13:25

Ik zie mijn antwoord van enkele dagen geleden nergens staan, dus nogmaals bedankt voor de heldere uitleg.
Ondertussen heb ik een videofilm (mpg) in Kdenlive gedraaid. Maar na op de knop renderen gedrukt te hebben zie ik niets gebeuren. Wat doe ik fout?
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 904
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Kdenlive uitleg

Berichtdoor dirkjanl » Za 15 Sep 2018, 14:18

Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264

Terug naar “Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten