Mp4 bestand op een Dvd zetten

Videobewerking
Gebruikersavatar
Oldtimer3
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Wo 15 Apr 2015, 12:25

Mp4 bestand op een Dvd zetten

Berichtdoor Oldtimer3 » Di 13 Nov 2018, 10:50

Ben een leek op media gebied en heb nu 2 vragen, 1 - ik heb een Mp4 filmpje ( 3.6 gb ) op de pc en wil die graag op Dvd (8.5 gb. )zetten. Wat voor progje moet ik daar voor hebben, een Mint iso op een Dvd branden lukt me nog wel, maar dit zal wel anders gaan neem ik aan. 2 - En is die procedure voor op een Dvd hetzelfde als je dat filmpje op een ruime usb-stick wil zetten en en als wat formateer je dan die stick en met wat voor progje gaat dat dan ?? Ben geen kenner , dus een duidelijke uitleg zal mij enorm helpen. Vr. gr.
;) Op een Puch, komt de tijd Terug.
Gebruikersavatar
peer
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: Zo 21 Feb 2016, 13:24

Re: Mp4 bestand op een Dvd zetten

Berichtdoor peer » Di 13 Nov 2018, 12:28

ik neem aan dat je een dvd wil die je in elke dvd-speler kan afspelen.

ik gebruik Devede om het filmpje om te zetten naar een iso-bestand dat naar de dvd geschreven kan worden. Met devede kan je ook eenvoudige menu's maken maar dat doe ik nooit.
Als het iso-bestand klaar is dan kun je het openen met vlc om te checken of het goed gegaan is.

Het isobestand schrijf ik met K3b naar de dvd.

E zijn natuurlijke andere manieren.
desktop-pc: Debian KDE
laptops: Minimal Debian
Gebruikersavatar
Oldtimer3
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Wo 15 Apr 2015, 12:25

Re: Mp4 bestand op een Dvd zetten

Berichtdoor Oldtimer3 » Di 13 Nov 2018, 15:40

peer, ben nog een poosje met dat Devede bezig geweest maar dat lukt voorlopig nog niet, het was inderdaad de bedoeling om hem in alle dvd-spelers te kunnen afspelen. Eerst maar eens dat progje leren ontdekken want ik kwam er niet uit, bedankt voor de reactie. Vr..gr.
;) Op een Puch, komt de tijd Terug.
Gebruikersavatar
peer
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: Zo 21 Feb 2016, 13:24

Re: Mp4 bestand op een Dvd zetten

Berichtdoor peer » Wo 14 Nov 2018, 12:01

Ik gebruik Devede NG 4.8.0.1
Als ik maar één filmpje op de dvd wil zetten dan maak ik geen menu aan.
Dit zijn de stappen:

1. start dedede
2. kies de bovenste optie “ Video DVD” Dan kom je in het hoofdscherm
3. In dit scherm de volgende opties:
- Disc Usage media Size: 4.7Gb (of 8.5Gb) Ik gebruik bijna altijd 4.7Gb
- Default format: PAL
- Menus: Uncheck “Create a menu with the titles
4. Klik dan op “Add”. Dan kom je in een scherm waar je je mp4 kunt opzoeken en selecteren. Als je de mp4 geselecteerd hebt dan kom je weer in het hoofdscherm waar je de mp4 ziet staan . Ook zie je de bij media size hoeveel ruimte je verbruikt op de schijf. Hier hoef je niet naar te kijken want de weergave klopt niet.
5.Klik dan op “Forward”. Dan kom je in een scherm waar je de naam van het isobestand (zonder .iso)invult en map kunt kiezen waar je iso moet komen staan. Klik op OK en het bestand wordt gemaakt.
6. Als devede klaar is (kan heel lang duren) dan verschijnt een scherm dat aangeeft dat die klaar is. Hier kun je ook voor “burn”kiezen maar dat do ik nooit. Ik klik op OK. Je komt dan weer in het hoofdscherm en daar kies je voor “Exit”

Devede maakt in de gekozen map een supmap met de naam van de iso. In deze submap vind je een een aantal bestanden waaronder het isobestand.

Het isobestand kun je openen met VLC om te kijken of het gelukt is. Daarna kun je het isobestand op dvd branden met bv. k3b
desktop-pc: Debian KDE
laptops: Minimal Debian
Gebruikersavatar
Oldtimer3
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Wo 15 Apr 2015, 12:25

Re: Mp4 bestand op een Dvd zetten

Berichtdoor Oldtimer3 » Wo 14 Nov 2018, 16:24

peer, het is gelukt en dit na jouw prima handleiding van dat Devede progje , geweldig en ook te zien op andere dvd- spelers en op de tv. Ben er erg blij mee, ben hier een leek in, in deze muziek materie en er erg vrolijk over, bedankt voor de reactie. Vr. gr.
;) Op een Puch, komt de tijd Terug.
Gebruikersavatar
peer
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: Zo 21 Feb 2016, 13:24

Re: Mp4 bestand op een Dvd zetten

Berichtdoor peer » Do 15 Nov 2018, 06:59

blij dat het gelukt is!!
desktop-pc: Debian KDE
laptops: Minimal Debian
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 903
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Mp4 bestand op een Dvd zetten

Berichtdoor dirkjanl » Do 15 Nov 2018, 10:21

En dank ook van mij, kende dit programma niet.
Ik heb een test gedaan en op het eind op "Burn" gedrukt en toen opende mijn pc K3b.

Vriendelijke groet,
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264

Terug naar “Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten