Webcam: welke werkt goed onder Linux Mint?

Videobewerking
LAATSTAN
Junior
Junior
Berichten: 30
Lid geworden op: Di 10 Okt 2017, 21:04

Webcam: welke werkt goed onder Linux Mint?

Berichtdoor LAATSTAN » Vr 15 Mei 2020, 11:49

Omdat ik vanwege de coronacrisis thuis moet werken, wordt er nu regelmatig werkoverleg gehouden met Microsoft Teams. Ik heb dat programma onlangs geïnstalleerd op mijn computer. Het werkt nu weliswaar, en ik hoor en zie tijdens een sessie ook mijn aangesloten collega's, maar zelf kan ik alleen tekst invoeren omdat ik geen camera/microfoon op mijn computer heb. Nu overweeg ik zelf alsnog een webcam te kopen, maar vaak is het niet duidelijk of zo'n webcam wel draait onder Linux (Mint).
Heeft iemand een tip voor een betrouwbare en niet te dure webcam (rond de 50 euro) die ook onder Linux Mint werkt? En kan ik eventueel ook alleen volstaan met een microfoon, zodat ik in ieder geval kan spreken tijdens een Microsoft Team-sessie? Ik ben nog een groentje op dit gebied, maar ben graag bereid om te leren. ;)
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 903
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Webcam: welke werkt goed onder Linux Mint?

Berichtdoor dirkjanl » Vr 15 Mei 2020, 13:54

Ik gebruik een Logitech C270, is iets duurder maar werkt perfect. Deze heb ik gekocht toen ik nog met W7 werkte, in 2013 geloof ik. Geen probleem met aansluiten op LinuxMint 17.3 Cinnamon in 2015. Ik denk dat het onder LM19.3 helemaal geen probleem zal zijn. In de versies daarvoor moest ik bijvoorbeeld veel extra handelingen verrichten om mijn printers aan te sluiten en toen ik een fresh install van LM19.3 deed werden alle printers zomaar herkent, dus waarschijnlijk de webcam ook wel. Kan je aangeven welke versie van LM je gebruikt?
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
LAATSTAN
Junior
Junior
Berichten: 30
Lid geworden op: Di 10 Okt 2017, 21:04

Re: Webcam: welke werkt goed onder Linux Mint?

Berichtdoor LAATSTAN » Vr 15 Mei 2020, 14:07

hoi Dirk-Jan,

dank voor je reactie. Ik was inderdaad nog vergeten te melden met welke versie van Linux Mint ik werk. Dat is Linux Mint 18.2 'Sonya' (Cinnamon 64-bit).
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Webcam: welke werkt goed onder Linux Mint?

Berichtdoor Arie » Vr 15 Mei 2020, 18:52

Ikheb nog een oude Logitech QuickCam Express V-UBC40, werkt goed onder Linux Mint 19.3
Ipv een webcam kopen zou je ook DroidCam / DroidCamX (€5) kunnen installeren op je smartphone, werkt erg goed.
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon

Terug naar “Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten