dvd speelt niet af op laptop

Videobewerking
Lucien
Held
Held
Berichten: 363
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

dvd speelt niet af op laptop

Berichtdoor Lucien » Wo 28 Okt 2020, 00:48

ik heb een setje van een muziek-cd plus een dvd met filmpjes van de Beatles. De dvd speelt wel af op een dvd-spelertje dat ik bij de tv heb staan, maar niet op mijn laptop wat ik graag wil. Geprobeerd op linux mint en op w10 zonder resultaat. Windows media player en VLC zien geen inhoud. Brasero ziet hem ook niet. In Linux zie ik wel de inhoud, bestaande uit een aantal mapjes. klik ik op zo'n mapje dan lijkt het of hij gaat afspelen, maar dan volgt de tekst 'kan de film niet afspelen'. Eén mapje speelt wel af, maar dat is het Apple logo van de Beatles gevolgd door de copyright clausule waarmee de dvd begint.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1577
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: dvd speelt niet af op laptop

Berichtdoor stegiman » Wo 28 Okt 2020, 13:00

Ga naar software en typ QuickTime en kies QuickTime-x11utils en installeert het.
aartje
Senior
Senior
Berichten: 198
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 22:29

Re: dvd speelt niet af op laptop

Berichtdoor aartje » Vr 30 Okt 2020, 09:09

Ga naar software en typ QuickTime en kies QuickTime-x11utils en installeert het.
Dat lijkt me sterk, ik denk dat je Apple (van de computers) verwart met Apple van de Beatles.

Het volgende lijkt me er meer mee te maken hebben :

zie: https://itsfoss.com/play-dvd-ubuntu-1310/
aartje
Senior
Senior
Berichten: 198
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 22:29

Re: dvd speelt niet af op laptop

Berichtdoor aartje » Vr 30 Okt 2020, 14:09

Ga naar software en typ QuickTime en kies QuickTime-x11utils en installeert het.
Dat lijkt me sterk, ik denk dat je Apple (van de computers) verwart met Apple van de Beatles.

Het volgende lijkt me er meer mee te maken hebben :

zie: https://itsfoss.com/play-dvd-ubuntu-1310/

Verder is het natuurlijk interessant of je andere DVD's wel kan afspelen onder Windows en/of
Linux. Als het met andere DVD's wel lukt, dan ligt het waarschijnlijk aan je DVD. Als het
een zelfgemaakte DVD is dan zou het wel kunnen komen doordat je DVD-player/writer
in je computer dat soort DVD's (DVD+R, DVD-R, DVD+RW, DVD-RW ?) niet kan afspelen,
vooral omdat je zegt dat het onder Windows ook niet lukt.
Gebruikersavatar
VuurVosje
Senior
Senior
Berichten: 126
Lid geworden op: Di 11 Sep 2018, 12:08

Re: dvd speelt niet af op laptop

Berichtdoor VuurVosje » Vr 30 Okt 2020, 22:46

Zoals aartje al heeft aangegeven; libdvdcss2 is wat je nodig hebt:
https://help.ubuntu.com/community/Restr ... layingDVDs

Maar volgens mij heb je die normaal gesproken standaard al in Mint (mits codecs aangeklikt bij install).
Dus licht de oorzaak wellicht ergens anders...
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1577
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: dvd speelt niet af op laptop

Berichtdoor stegiman » Zo 01 Nov 2020, 11:40

Het heeft niks met Apple te maken maar dat het beschermd is volgens Apple methoden.

Terug naar “Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten