Installeren van Broadcom driver

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
HerbertB
Nieuweling
Nieuweling

Installeren van Broadcom driver

Berichtdoor HerbertB » Za 10 Feb 2018, 14:31

Hallo, ik ben nieuw met Linux. Tot nu bevalt het prima op een klein dingetje na.
Om te updaten en upgraden, m.a.w. gebruik te maken van mijn seriële verbinding (internet) moet ik een Broadcom driver installeren. Maar om dat te doen moet internet goed werken. Een vicieuze cirkel waar ik dus niet uit kom. M.a.w. ik heb internet nodig om een internet verbinding tot stand te brengen. Wie kan me helpen?
mutse
Senior
Senior

Re: Installeren van Broadcom driver

Berichtdoor mutse » Za 10 Feb 2018, 17:28

@ HerbertB,

Om gerichter te kunnen helpen enkele vragen:

1) Hoe heb je Linux geïnstalleerd en was er dan ook internetverbinding?
2) Jou bericht, hoe heb je dit hier kunnen plaatsen -- was er dan internetverbinding ?

3) Geef eens een volledig overzicht van jou systeem: doe dit door een terminal te openen en volgend commando in te geven :
( selecteer en plak) -->

Code: Selecteer alles

inxi -Fxz
én selecteer alles dan en plak dit hier dan in uw bericht tussen 'code-tags ( gebruik Code dat hier boven het tekstvak staat )

4) kan je een bedrade netwerkverbinding realiseren ?

5) verzamel informatie en lees eens op volgende webstek; https://sites.google.com/site/computertip/ ook de wiki (van dit forum ) kan je beter eens doornemen.

Een hele boterham, maar neem je tijd en bericht ons dan.
Toshiba Satellite L500-1C7 --Hdd1: LinuxMint Cinnamon 18.3-64- / Hdd3: Dualboot LinuxMint Xfce en Ubuntu 16.04.3- Maté- LTS-64-

Terug naar “Installatie & Boot”