Tripple boot Win10 + PhoenixOS + Mint

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1308
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Tripple boot Win10 + PhoenixOS + Mint

Berichtdoor Joan » Vr 14 Jun 2019, 20:21

Met sudo grub-install installeer je geen os maar een verwijzing in de MBR, van een drive, naar het grubmenu van het systeem waar je op dat moment mee werkt.
Het moet zijn sudo grub-istall /dev/sdX waarbij x de drive is waarin je de grublader wilt installeren. Een partitie geeft je aan met sdXC waarbij x de drive en c het partitie nummer.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 770
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: Tripple boot Win10 + PhoenixOS + Mint

Berichtdoor emvedeesje » Za 15 Jun 2019, 09:51

Ik zie dat daarin grub-customizer geïnstalleerd wordt.
Er gebeuren daarmee zware ingrepen.
Je hebt het nu voor mekaar gekregen dat het werkt.

Doch ik vraag me af wat er zal gebeuren als Mint een upgrade krijgt naar de volgende step 19.X ?
En ook is de vraag wat de situatie zal zijn na installeren van een nieuwe kernel in Mint ?
Want telkens wordt dan de grubloader van Mint automatisch ge-update.

Bekijk ook eens het punt 6 in : https://makkelijkelinuxtips.blogspot.co ... ingen.html

Persoonlijk vind ik het een zeer speciale combinatie: Phoenix-Os en Mint op 1 computer.

Ik heb er zelf ook wat mee zitten knoeien.
Vanaf een Live-USB start het al niet.
Ik krijg het geïnstalleerd doch is niet te vinden in de grub.
Ook als virtuele machine was het onmogelijk werkend te krijgen.

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1308
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Tripple boot Win10 + PhoenixOS + Mint

Berichtdoor Joan » Za 15 Jun 2019, 15:04

Volgens mij wordt de grub startlader (in de MBR) niet veranderd door een update of upgrade, maar wel het grubmenu waarin de kernels en systemen staan vermeld.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten