Moet ik vast in de terminal aanpassen

Alvast. Dank.

Als je Mint opstart vanaf het installatiemedium (USB of CD/DVD) met de bedoeling de gehele schijf voor de nieuwe installatie te gebruiken is het raadzaam vooraf aan de installatie Gparted - dat met opzet op de installatie USB- en CD/DVD staat - te gebruiken om de hele schijf te wissen. Dus helemaal leeg te maken en in EXT-4 schijfformat te formateren.Tijdens het opstarten van Mint krijg ik ook 3 partities van dat andere besturingssysteem (dual boot) op mijn scherm en wel: PRC_RP; BOOT en Recover. Als ik Mint opnieuw wil installeren komen deze en zelf ook andere partities van mijn schijf zichtbaar tijdens het beginscherm van de installatie. Zeer ongewenst![]()
Moet ik vast in de terminal aanpassen. Wat mag ik typen? (liefst compleet, aangezien ik huiverig ben voor de terminal. 1 Cijfer/letter verkeerd en ik kan een nieuwe pc aanschaffen
)
Alvast. Dank.![]()
lsblk -f
Misschien helpt de uitdraai van sudo parted -l een beter inzicht te krijgen in de partitionnering van uw schijf ?....
Hopelijk zo duidelijk?
...
phil@phil:~$ sudo parted -l
[sudo] wachtwoord voor phil:
Model: ATA KINGSTON SA400S3 (scsi)
Disk /dev/sda: 120GB
Sector size (logical/physical): 512B/512B
Partition Table: gpt
Disk Flags:
Number Start End Size File system Name Flags
1 2097kB 302MB 300MB fat32 primary boot, esp
2 303MB 6703MB 6400MB linux-swap(v1) primary
3 6704MB 105GB 98,1GB ext4 primary
4 105GB 120GB 15,2GB ext4 LINUX MINT
Model: Kingston DataTraveler 3.0 (scsi)
Disk /dev/sdb: 62,0GB
Sector size (logical/physical): 512B/512B
Partition Table: msdos
Disk Flags:
Number Start End Size Type File system Flags
1 1049kB 62,0GB 62,0GB primary fat32 lba
phil@phil:~$
Zo de bedoeling ?
niet helemaal , maar zo kan het ook ( foutgegaan : het kopieren moet U doen in het bewerkingsmenu v/d terminal )
belangrijk is dat uw helpers misschien nog een duidelijker beeld hebben v/d partitionnering van uw schijf ?
xed admin:///etc/fstab
Terug naar “%s” Installatie & Boot
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten