Bestanden verzenden met Warpinator.

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Bestanden verzenden met Warpinator.

Berichtdoor Joan » Za 23 Jul 2022, 00:08

Bij het proberen te verzenden van bestanden van pc, laptop en Android liep ik tegen diverse niet oplosbare problemen aan.

Warpinator bracht een uitzonderlijk eenvoudige oplossing om bestanden te verzenden.

Installeer Warpinator op de apparaten die je wilt gebruiken.
Voor Android is het programma geschreven door sloscriptapps@gmail.com en is 5.95 MB.
De auteur komt niet voor in spamlijsten en zoekt geen gegevens.
De vraag om toegang tot media heb ik geweigerd en de pc en laptop werden toch direct herkend. (dat is vaak anders)

Vanaf Android kunnen foto's en video's direct worden verzonden (en daar ging het mij even om). Voor andere bestanden heb ik nog geen oplossing gevonden.
Van laptop naar pc vice versa is er geen enkel probleem.
De ontvangen bestanden worden in de map Warpinator opgeslagen

Ik heb nog geen beperkingen in aantal bestanden of MB's ontdekt.
Voor mij geen gezoek meer met Samba of welk ander uitwisselingsprogramma.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 511
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: Bestanden verzenden met Warpinator.

Berichtdoor Pjotr » Zo 24 Jul 2022, 10:00

Dank voor de tip! Ik wist wel af van Warpinator, maar nog nooit gebruikt. Ga ik nu toch eens doen....
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Gebruikersavatar
Nightwing
Senior
Senior
Berichten: 186
Lid geworden op: Wo 06 Mei 2020, 08:26

Re: Bestanden verzenden met Warpinator.

Berichtdoor Nightwing » Wo 03 Aug 2022, 16:16

Als je Warpinator gaat gebruiken op je Android telefoon, zet dan je scherm time-out op een hoog getal. Het is mij al een paar keer overkomen, dat als het scherm uitvalt, Warpinator ook stopt. Ook als je warpinator op de telefoon op de achtergrond gebruikt, terwijl je met een andere app bezig bent, dan verliest de computer de verbinding.

Afgezien van dat kleine euvel, is het een geweldig programma.
Linux Mint versie 21.3 Cinnamon, 64 bit.
Gebruikersavatar
Nightwing
Senior
Senior
Berichten: 186
Lid geworden op: Wo 06 Mei 2020, 08:26

Re: Bestanden verzenden met Warpinator.

Berichtdoor Nightwing » Do 27 Apr 2023, 22:51

Ter aanvulling:
Voor de mensen die ook een Windows computer in hun netwerk hebben: Er is nu ook een Windows versie, Winpinator. Deze is hier te downloaden https://winpinator.swisz.cz/index.html

De standaard groepscode was vroeger "Warpinator". Deze moet sinds kort worden aangepast door de gebruiker.
Het overzetten van bestanden tussen computers en Android telefoon is razendsnel, dus het is zeker een aan te raden programma.
Linux Mint versie 21.3 Cinnamon, 64 bit.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Bestanden verzenden met Warpinator.

Berichtdoor Arie » Vr 28 Apr 2023, 14:23

@Joan .PDF en complete mappen kunnen (nu) ook verzonden worden.

Als je DuckDuckGo gebruikt moet de tracking beveiliging even uit gezet worden aangezien die een VPN heeft.
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten