Lampjes toetsenbord laptop
-
- Nieuweling
Lampjes toetsenbord laptop
Hoi iedereen,
Een paar maanden geleden heb ik een nieuwe laptop gekocht, waar ik Linux Mint op heb gezet. Maar als ik de toetsen gebruik, gaan er lampjes branden. Weet iemand hoe ik die uit kan zetten? Mijn laptop is een SL HP Elitebook 850 G6. Kan iemand hier wat mee?
Een paar maanden geleden heb ik een nieuwe laptop gekocht, waar ik Linux Mint op heb gezet. Maar als ik de toetsen gebruik, gaan er lampjes branden. Weet iemand hoe ik die uit kan zetten? Mijn laptop is een SL HP Elitebook 850 G6. Kan iemand hier wat mee?
- MenthaSuaveolens
- Held
Re: Lampjes toetsenbord laptop
Over welke lampjes gaat het juist? Blijven ze branden? Geldt voor alle toetsen?Hoi iedereen,
@ ErikDrenthe,
Toetsenbordverlichting?: wanneer een toets wordt aangeslagen gaat de toetsenbordverlichting aan.
Na het opstarten van mijn laptop... branden er twee ledjes: eentje bij de F4 (WiFi) en eentje wanneer de CapsLock wordt aangeslagen (Dell Latitude 5480).
Dat is een indicatie dat een bepaalde toets is ingeschakeld, je wordt er op geattendeerd ...
Je kan in de Systeeminstellingen eens zoeken op toetsenbord en kijk dan in de instellingen of de achtergrondverlichting van het toetsenbord uitgeschakeld kan worden indien je dit niet wenst (dat die ingeschakeld wordt), of ook de helderheid kan geregeld worden op het toetsenbord zelf ...
Tip/advies:
- Neem even de tijd en doorloop alle instellingen van uw computersysteem (je leert dan uw toestel + systeem wat beter kennen).
Succes.
mutse.
Toetsenbordverlichting?: wanneer een toets wordt aangeslagen gaat de toetsenbordverlichting aan.
Na het opstarten van mijn laptop... branden er twee ledjes: eentje bij de F4 (WiFi) en eentje wanneer de CapsLock wordt aangeslagen (Dell Latitude 5480).
Dat is een indicatie dat een bepaalde toets is ingeschakeld, je wordt er op geattendeerd ...
Je kan in de Systeeminstellingen eens zoeken op toetsenbord en kijk dan in de instellingen of de achtergrondverlichting van het toetsenbord uitgeschakeld kan worden indien je dit niet wenst (dat die ingeschakeld wordt), of ook de helderheid kan geregeld worden op het toetsenbord zelf ...
Tip/advies:
- Neem even de tijd en doorloop alle instellingen van uw computersysteem (je leert dan uw toestel + systeem wat beter kennen).
Succes.
mutse.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
-
- Nieuweling
Als ik bijvoorbeeld Shift indruk, dan wordt het toetsenbord van m'n laptop verlicht. Die kan ik uitzetten. Ik weet alleen niet hoe. In de systeeminstellingen zie ik het overigens niet staan.
@ ErikDrenthe,
Ik vind ook geen instelling (in mijn LinuxMint 22 Mate-systeem) om de achtergrondverlichting uit te schakelen ...
Allen bij het werken op batterij kan je de helderheid van de toetsenbordverlichting, in:
Systeem --> Instellingencentrum --> Energiebeheer, aanvinken om te verminderen.
Kijk ook op het toetsenbord of er een toets aan gelinkt werd om de toetsenbordverlichting uit te schakelen ... eventueel 'googelen'
Als je het niet storend vind, dan zou ik daar de slaap niet voor laten...
Ik vind ook geen instelling (in mijn LinuxMint 22 Mate-systeem) om de achtergrondverlichting uit te schakelen ...
Allen bij het werken op batterij kan je de helderheid van de toetsenbordverlichting, in:
Systeem --> Instellingencentrum --> Energiebeheer, aanvinken om te verminderen.
Kijk ook op het toetsenbord of er een toets aan gelinkt werd om de toetsenbordverlichting uit te schakelen ... eventueel 'googelen'
Als je het niet storend vind, dan zou ik daar de slaap niet voor laten...

-
- Nieuweling
Volgens mij moet ik in de commandline zijn. Maar ik kan het mis hebben. Het gaat om het toetsenbord wat verlicht wordt van m'n laptop als ik deze gebruik.
En ik schreef 'lampjes' maar het is eigenlijk een verlicht toetsenbord.
En ik schreef 'lampjes' maar het is eigenlijk een verlicht toetsenbord.
In LM 22 Xfce kun je de felheid instellen. ik weet niet welke distributie dat je gebruikt?
https://makkelijkelinuxtips.blogspot.co ... -xfce.html
https://makkelijkelinuxtips.blogspot.co ... -xfce.html
Niet panikeren, er is een Mintforum
1] LM 22.1 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22.1 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22.1 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce (HP Desk test pc). 5] ChromeOS Flex (Dell desktop). 6] W11 HP 800 Mini
1] LM 22.1 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22.1 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22.1 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce (HP Desk test pc). 5] ChromeOS Flex (Dell desktop). 6] W11 HP 800 Mini
-
- Nieuweling
Ik gebruik Mint 22.1 en dan MATE. Kun je die verlichting ook helemaal uit zetten?
Kijk hier eens na https://www.youtube.com/watch?v=DM9-A2HSBdIIk gebruik Mint 22.1 en dan MATE. Kun je die verlichting ook helemaal uit zetten?
Niet panikeren, er is een Mintforum
-
- Nieuweling
ik gebruik een laptop van HP. Het is een Elitebook. Ik zie wel dat verschillende functietoetsen verschillende functies uitoefenen door de plaatjes die erop staan. Maar voor het toetsenbord zit het er niet bij.
Probeer de Fn + F12 toets eens samen in te drukken
ofwel: Fn + F5

>> klik op bovenstaande afbeelding om groter te vertonen.
--- heb je daarbij resultaat?
ofwel: Fn + F5

>> klik op bovenstaande afbeelding om groter te vertonen.
--- heb je daarbij resultaat?
-
- Nieuweling
Dat helpt niet. Met F5 zet ik het geluid uit en met F12 krijg ik de code te zien. In combinatie met Fn-toets hetzelfde.
laatste maar moeilijkste redmiddel is via het Bios van uw laptop om de instelling in Geavanceerd --> Ingebouwde apparaatopties aan te passen.
Indien je dit niet durft te doen ... vraag hulp aan een persoon die dat wel kan/ de knowhow heeft.
Indien je dit niet durft te doen ... vraag hulp aan een persoon die dat wel kan/ de knowhow heeft.
Handleiding van uw toestel: https://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c06366957.pdf
scrol naar p.13 --> Toetsenbordzone -> Actietoetsen en hun beschrijvingen.
scrol naar p.13 --> Toetsenbordzone -> Actietoetsen en hun beschrijvingen.
Terug naar “%s” Installatie & Boot