Hallo,
Als ik Docker wil installeren en ik zie het volgende staan:
curl -fsSL https://download.docker.com/linux/debian/gpg | sudo gpg –dearmor -o /usr/share/keyrings/docker.gpg
Is dat dan één command of zijn dat er twee? Ik vraag dit vanwege dat verticale streepje. Bovendien beginnen veel commands met sudo en hier staat het dan in het midden.
De vraag is misschien een beetje dom maar ik ben hier nog niet zolang mee bezig.
Ik ben verder overigens zeer positief over Linux. Met Windows heb ik het wel gehad.
Dank alvast,
Chris
installeren via terminal
Re: installeren via terminal
Zorg eerst dat je timeshift back-up hebt zodat je alles kan terugzetten.
Dat is vergelijkbaar met herstelpunt van Windows
Als je ergens iets leest over installeren kijk dan eerst in uw software of app niet aanwezig is.
De verticale streepje is correct.
Dat is vergelijkbaar met herstelpunt van Windows
Als je ergens iets leest over installeren kijk dan eerst in uw software of app niet aanwezig is.
De verticale streepje is correct.
curl -fsSL https://download.docker.com/linux/debian/gpg # is een commando
| # output van het eerste commando als input doorgeven aan het tweede commando
sudo gpg –dearmor -o /usr/share/keyrings/docker.gpg
| meestal ¦ op je keyboard boven de \
Dus geen hoofdletter i (I) of kleine L (l)
| # output van het eerste commando als input doorgeven aan het tweede commando
sudo gpg –dearmor -o /usr/share/keyrings/docker.gpg
| meestal ¦ op je keyboard boven de \
Dus geen hoofdletter i (I) of kleine L (l)
Maar ik denk dat dit zijn vraag is:
Is dat dan één command of zijn dat er twee?
Mijn antwoord zou zijn: Dat is één command. Kopieer die regel en plak het in de terminal en geef een enter.
PS, om je vraag beter te kunnen beantwoorden is het vaak wenselijk om de linkjes, naar de webpagina waar je het over hebt, er bij te plaatsen. Een schermprint van hetgeen je vraagt verduidelijkt ook, dat kan voorkomen dat je vraag anders wordt geïnterpreteerd dan jij bedoelt.
Is dat dan één command of zijn dat er twee?
Mijn antwoord zou zijn: Dat is één command. Kopieer die regel en plak het in de terminal en geef een enter.
PS, om je vraag beter te kunnen beantwoorden is het vaak wenselijk om de linkjes, naar de webpagina waar je het over hebt, er bij te plaatsen. Een schermprint van hetgeen je vraagt verduidelijkt ook, dat kan voorkomen dat je vraag anders wordt geïnterpreteerd dan jij bedoelt.
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
- MenthaSuaveolens
- Held
Een raadgeving: voer nooit of te nimmer commando's uit die je niet begrijpt. Uitleg over curl en gpg kan je gemakkelijk vinden in de terminal
- Code: Selecteer alles
man curl
man gpg
Mijn vraag heeft inderdaad de bedoeling om te weten te komen of het één of twee commando's betreft.
Het probleem met, alle respect, is, dat sommigen een beetje erg snel gaan voor een groentje als ik. In het forum, maar vooral ook op Youtube. Linux is voor mij nieuw en ik ben hard bezig het nodige te kunnen begrijpen,want er is toch wel een groot verschil met Windows.
Dank trouwens voor de reacties. Ik ga eerst maar eens proberen een herstelpunt te maken.
Chris
Het probleem met, alle respect, is, dat sommigen een beetje erg snel gaan voor een groentje als ik. In het forum, maar vooral ook op Youtube. Linux is voor mij nieuw en ik ben hard bezig het nodige te kunnen begrijpen,want er is toch wel een groot verschil met Windows.
Dank trouwens voor de reacties. Ik ga eerst maar eens proberen een herstelpunt te maken.
Chris
Inmiddels heb ik Docker weten te installeren.
Mede dankzij Timeshift kon ik het vaker proberen en uitiendelijk lukte het met de gegevens op de Docker site.
Chris
Mede dankzij Timeshift kon ik het vaker proberen en uitiendelijk lukte het met de gegevens op de Docker site.
Chris
- Code: Selecteer alles
curl -fsSL https://download.docker.com/linux/debian/gpg | sudo gpg –dearmor -o /usr/share/keyrings/docker.gpg
Top, goed dat het je gelukt is dat je het hier vermeldt. Prima bezig zou ik zeggen en succes!
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Terug naar “%s” Installatie & Boot