Operatiesystemen verwijderen

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Operatiesystemen verwijderen

Berichtdoor dirkjanl » Ma 05 Feb 2024, 11:38

Maar dan snap ik het toch nog niet. De stroom staat er inmiddels alweer een week op.

Anders gezegd: Wat dien ik te doen om Windows weer in het Grub-menu te krijgen? Of heeft die er nooit ingestaan en is Windows alleen te starten doormiddel van op F8 te drukken bij de opstart van de PC?
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
HWE64
Held
Held
Berichten: 533
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2020, 10:34
Locatie: Montferland (Achterhoek)

Re: Operatiesystemen verwijderen

Berichtdoor HWE64 » Di 06 Feb 2024, 19:27

Maar dan snap ik het toch nog niet. De stroom staat er inmiddels alweer een week op.

Anders gezegd: Wat dien ik te doen om Windows weer in het Grub-menu te krijgen? Of heeft die er nooit ingestaan en is Windows alleen te starten doormiddel van op F8 te drukken bij de opstart van de PC?
@dirkjani, Is dit misschien iets https://makkelijkelinuxtips.blogspot.co ... n.html#ID7. Ikzelf heb geen dual boot met W10, vroeger wel gehad maar bij mij was het na een paar jaar goed draaien een brok ellende. Zowel met updates van W10 als Linux ben ik de mist in gegaan ook aparte ssd's voor W10 als voor Xubuntu. Nu heb ik een oude lease desktop voor W10.
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce Clevo laptop). 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop). 4] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce(HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desktop
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Operatiesystemen verwijderen

Berichtdoor dirkjanl » Di 06 Feb 2024, 21:29

Dank, ga ik morgen naar kijken.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Operatiesystemen verwijderen

Berichtdoor dirkjanl » Wo 07 Feb 2024, 12:30

Heb gekeken en bij mij ziet het er zo uit.
OS BootManager:

Afbeelding

Boot volgorde:

Afbeelding

En zo stond het ook afgelopen dagen. Maar ik heb het idee dat dit een oplossing is voor het omgekeerde probleem. Bij mij verschijnt Windows 7 niet meer in de Grub en als ik het starten wil via F8 bootmenu, dan start Windows 7 niet op. Ik zal waarschijnlijk ergens iets moeten herstellen met een bepaalde Windows disk of tool. En die heb ik niet meer en waarschijnlijk wil ik het ook niet meer. Dan maar definitief verwijderen.

Ik ben ook in "Ondersteuning > Installatie & Boot" aan het zoeken in voorgaande post naar mogelijkheden voor mij. Tot nu toe niets kunnen vinden wat op het niet verschijnen van Windows in het Grub slaat.
Wel een mooie reactie van DeBaas over werken met GParted voor als je bij het installeren je kiest voor "Anders"
viewtopic.php?f=5&t=10138&start=15#p41112
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten