linunx mint op een acer aspire p3

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
baukeleen
Nieuweling
Nieuweling

linunx mint op een acer aspire p3

Berichtdoor baukeleen » Ma 15 Jul 2024, 12:34

Ik heb geprobeerd Mint op deze Aspire p3 te zetten, maar kom nogal wat problemen tegen. Ik heb nu de boot ingesteld op legacy, zodat deze automatisch gaat installeren. Maar wanneer ik verder wil, nadat ik gekozen heb voor land en keybord instellingen, heb ik geen mogelijkheid om netwerk te verbinden. Ik gebruik dan het virtueel keyboard om mijn wachtwoord in te stellen voor het netwerk, maar dit schijnt hij, de authenciteit beveiliging niet te zien, het vraagt iedere keer opnieuw om het in te vullen, terwijl het er al staat. Ook vallen de hoofdletters en cijfers niet te gebruiken met het virtuele keyboard. Ook wps kan ik niet vinden tijdens de installatie. Het probleem is ook dat er maar één usb ingang is waarin de installatie usb zit. En dat het bluetooth keybord niet werkt.Is hier een oplossing voor?
baukeleen
Nieuweling
Nieuweling

installatie lukt niet acer aspire p3

Berichtdoor baukeleen » Ma 15 Jul 2024, 15:23

Ik heb al op veel manieren geprobeerd om Linux Mint op de aspire p3 te zetten. Dit is een laptop met een bluetooth keyboard en een bluetooth muis. Maar tijdens de installatie via een usb stick doen die het niet. Ook al geprobeerd met een usb hub, maar dan herkent hij de muis of het keyboard niet. Tijdens installatie via legacy booth, gaat hij installeren, maar ik kan dan niet bevestigen met het virtuele keyboard waardoor ik geen wacht woord kan invoeren voor het internet. Is er een mogelijkheid om toch te installeren? De aspire p3 heeft één usb poort, een mini hmdi.
Swake
Held
Held

Re: installatie lukt niet acer aspire p3

Berichtdoor Swake » Ma 15 Jul 2024, 19:08

Ik heb al op veel manieren geprobeerd om Linux Mint op de aspire p3 te zetten. Dit is een laptop met een bluetooth keyboard en een bluetooth muis. Maar tijdens de installatie via een usb stick doen die het niet. Ook al geprobeerd met een usb hub, maar dan herkent hij de muis of het keyboard niet. Tijdens installatie via legacy booth, gaat hij installeren, maar ik kan dan niet bevestigen met het virtuele keyboard waardoor ik geen wacht woord kan invoeren voor het internet. Is er een mogelijkheid om toch te installeren? De aspire p3 heeft één usb poort, een mini hmdi.
Heb je soms geen bedraad toetsenbord om dit te gebruiken bij de installatie ?
PC1: Ubuntu 20.04.x : LMDE6
PC2: LMDE6 : Manjaro Linux 24.0.x : Linux Mint 21.x :Ubuntu 22.04.x
Linuxtips
mutse
Held
Held

Re: linunx mint op een acer aspire p3

Berichtdoor mutse » Ma 15 Jul 2024, 19:59

Bekijk de handleiding eens of er iets in staat dat jou kan helpen i.v.m het toetsenbord en de wlan:

https://www.gebruikershandleiding.com/A ... 81762.html

Succes.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
baukeleen
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor baukeleen » Di 16 Jul 2024, 10:10

Nou het is mij gelukt! Na de handleiding doorgekeken te hebben heb ik het bluetooth keyboard in het uitprobeer onderdeel gekoppeld en toen kon ik alles invoeren! Bedankt!
mutse
Held
Held

Berichtdoor mutse » Di 16 Jul 2024, 10:56

@ baukeleen,

fijn dat het, met het bekijken van de manual én het daarna te proberen, opgelost is.
( een manual of handleiding moet ook eens gelezen worden, want deze is best nuttig )

Nog veel Linux plezier.

Groet,
mutse.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit

Terug naar “%s” Installatie & Boot