Recent heb ik Mint 22 geüpdatet naar Mint 22.1 Xia. Hoe kan ik die update terugdraaien of moet ik een nieuwe installatie van de “oude” Mint 22 doen? In mijn ogen is de update na 22.1 een mislukking voor de gebruiker althans ik ervaar da zot.
Mijn ervaringen van de laatste dagen met Mint 22.1 zijn erg negatief. Bepaalde programma's werkrn niet of niet meer of niet zoals ze zouden moeten werken. Bovendien kon je bepaalde programma's starten vanuit de systeemlade en ook dat werkt op dit moment niet meer of heel slecht.
Van Mint 22.1 terug naar Mint 22, hoe doe ik dat?
Re: Van Mint 22.1 terug naar Mint 22, hoe doe ik dat?
Als je, zoals tijdens de upgrade aanbevolen, een timeshift backup hebt gedraaid kun je via deze timeshift backup weer terug naar die oudere datum.
Persoonlijk tot nu (bijna) geen problemen ondervonden met Xia, enige struikelaars, ontbreken van synaptic en AnyDesk installatie hickup (oplossing elders in het forum) heb ik al opgelost. En ja, ik zou nog terug kunnen via timeshift maar denk dat dat niet gaat gebeuren.
Persoonlijk tot nu (bijna) geen problemen ondervonden met Xia, enige struikelaars, ontbreken van synaptic en AnyDesk installatie hickup (oplossing elders in het forum) heb ik al opgelost. En ja, ik zou nog terug kunnen via timeshift maar denk dat dat niet gaat gebeuren.
- emvedeesje
- Guru
Re: Van Mint 22.1 terug naar Mint 22, hoe doe ik dat?
Linux Mint is op veel punten strenger geworden op gebied van veiligheid, en gelijk hebben ze !
Zeker wat de flatpaks betreft.
Ik heb een kameraad die blijft verder werken met 21.3 , nu al aan het voorbereiden dat hij moet alternatieven zoeken voor sommige flatpaks die hij gebruikt, en vanaf versie 22 geweerd werden wegens onveilig.
Reeds 12 jaar werk ik nu met Linux.
Eerst ubuntu, doch al snel overgeschakeld naar Mint.
Hier draait alles vlot op Mint-cinnamon-22.1 én zoals het hoort.
Vooral door enkel de systeem programma's te draaien die aangeboden worden, en geen flatpaks.
Vroeger had ik ook enkele flatpaks en zelfs AppImages, maar ben daar van teruggekeerd.
Zeer tevreden en positief.
Zeker wat de flatpaks betreft.
Ik heb een kameraad die blijft verder werken met 21.3 , nu al aan het voorbereiden dat hij moet alternatieven zoeken voor sommige flatpaks die hij gebruikt, en vanaf versie 22 geweerd werden wegens onveilig.
Reeds 12 jaar werk ik nu met Linux.
Eerst ubuntu, doch al snel overgeschakeld naar Mint.
Hier draait alles vlot op Mint-cinnamon-22.1 én zoals het hoort.
Vooral door enkel de systeem programma's te draaien die aangeboden worden, en geen flatpaks.
Vroeger had ik ook enkele flatpaks en zelfs AppImages, maar ben daar van teruggekeerd.
Zeer tevreden en positief.
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-22.1 (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Mint cinnamon-22.1 (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Terug naar “%s” Installatie & Boot