USB bootstick met Mint wordt niet herkend?

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
pga
Nieuweling
Nieuweling

USB bootstick met Mint wordt niet herkend?

Berichtdoor pga » Do 30 Jul 2015, 22:57

Heb een HP 7700 ontvangen.
Er zou geen besturingssysteem opstaan ,er draait echter W7 op :)
Hij loopt goed.
Klein vraagje .Heb al een aantal van dit slag HP's van Linux Mint voorzien via USB boot .
Dit kon je zo via de F9 oproepen en een keuze maken voor USB device bij opstarten .Mint sites geven ook CD ROM als keuze op.
Normaal kies ik USB in het bootmenu dit zit er niet bij op deze computer,dus dan maar CD ROM.Maar dat pakt hij niet ,hij schakelt dan meteen door naar W7 .Hoe kan ik mijn USB weer kan gebruiken voor de Mint download? W7 leest wel de inhoud van de stick dus hij wordt wel herkend.De stick die ik er altijd voor gebruik had dit probleem .Met een verse download op de stick gebeurt het ook.
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Re: USB bootstick met Mint wordt niet herkend?

Berichtdoor Wilfried1954 » Vr 31 Jul 2015, 20:01

Ik begrijp niet goed wat je vraag is. Kan je verduidelijken?
Ik heb al op een aantal HP machines een Linux Mint geïnstalleerd zonder problemen.

mvg, Wilfried
nomko

Berichtdoor nomko » Vr 31 Jul 2015, 20:45

Ik begrijp niet goed wat je vraag is. Kan je verduidelijken?
Ik heb al op een aantal HP machines een Linux Mint geïnstalleerd zonder problemen.

mvg, Wilfried
Wilfried, er staat duidelijk een vraag in het bericht van pga, goed lezen dus:
vraag:
Hoe kan ik mijn USB weer kan gebruiken voor de Mint download?

@ pga:
Heb je echt goed in de BIOS gekeken of er uberhaupt de optie om via USB te booten erin staat? Zo ja, staat jouw boot opties dan wel goe in de BIOS? Dus eerst de USB, dan de CD/DVD en dan pas de HDD.

Ten tweede: hoe heb je die bootable USB stick gemaakt?

Ten derde: heb je gekeken of die iso image bestand wel goed is? Dus heb je de md5sum gecheckt?
Dit kon je zo via de F9 oproepen en een keuze maken voor USB device bij opstarten
Normaal kies ik USB in het bootmenu dit zit er niet bij op deze computer
Nogmaals, kijk eerst eens heel goe din de BIOS of deze optie wel beschikbaar is voor die HP 7700 systeem. Het kan zomaar zijn dat het een oudere versie is van dezelfde systeem waar deze optie nog niet ingebakken is in de BIOS.
pga
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor pga » Vr 31 Jul 2015, 22:28

Nogmaals, kijk eerst eens heel goe din de BIOS of deze optie wel beschikbaar is voor die HP 7700 systeem. Het kan zomaar zijn dat het een oudere versie is van dezelfde systeem waar deze optie nog niet ingebakken is in de BIOS.
Ah ben er al achter.Bij die andere HP's was het al toegevoegd.
Moest bij deze handmatig ,kreeg net bericht van de verkoper:
´Als het goed is kan je in de bios (f10 bij deze machines) in het 2e menu (storage) kiezen voor de optie “Boot order” hier kan je met f5 dingen aan en uit zetten, en met enter en de pijltjes dingen van volgorde wijzigen. Ik vermoed dat USB nog uit staat.´

Ging er van uit dat USB standaard in het bootmenu moest zitten,was bij al die andere HP's al zo(dacht dat dit af fabriek altijd zo was ),zo ook bij diverse Dells ,moest dan alleen de volgorde veranderen .

Probleem opgelost.
Dank voor de reacties.

Terug naar “Installatie & Boot”