Formateren lukt niet

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
swaken
Nieuweling
Nieuweling

Formateren lukt niet

Berichtdoor swaken » Zo 14 Feb 2010, 16:07

Van een kennis heb ik nog een zeer goede computer gekregen. Kon ik er niets met doen was hij voor de kringloopwinkel.
Het gaat om een P4 , 1.5 GB werkgeheugen (Dual Channel) , met een 2.4 Intel processor. De harde schijf werd er wel uitgehaald en heb er een nieuwe ingebouwd van het merk Western Digital met een capaciteit van 160 GB, met nog een IDE aansluiting. Computer opgestart met de Linux Mint CD-ROM , het partioneren is zonder problemen verlopen. Ik heb 60 GB ruimte toegewezen voor Windows en de rest voor Linux. Wanneer ik nu de ruimte voor Linux wil formateren, lukt dit niet. Bij het formateringsproces zie ik het voortgangsbalkje en bij ongeveer 20% gaat het formateringsproces niet meer verder. Ik heb reeds een paar maal het formateringsproces willen herhalen, maar telkens stopt dit bij 20%. Heb ook reeds een Memory test uitgevoerd, en geeft geen errors. Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe, want de HD is ook getest en is 100% OK.
Even bijvermelden, dat ik wel 60 GB voor Windows voorzien heb, maar op deze computer enkel maar Linux ga gebruiken.
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Re: Formateren lukt niet

Berichtdoor Arie » Zo 14 Feb 2010, 16:34

als je toch alleen maar Linux gaat gebruiken, waarom dan ruimte reserveren voor windows?
Afbeelding
swaken
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor swaken » Zo 14 Feb 2010, 16:40

Ik dacht eerst dat dit het probleem was, omdat ik volledige schijfruimte had toegewezen voor Linux, met netzelfde probleem. Bij 20 % stopt het formateringsproces.
robert42
Junior
Junior

Berichtdoor robert42 » Ma 15 Feb 2010, 11:19

Al geprobeerd door er een partitie van te maken of je de schijf dan wel kunt formateren (daarna kun je tijdens de installatie aangeven hoe groot je Linux Mint partitie moet zijn), misschien kun je ook een programma als partition magic, ultimate boot (http://www.ultimatebootcd.com/download.html) cd oid proberen.

Groeten,
Rob
ICT: alles gaat automatisch, maar niet vanzelf
swaken
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor swaken » Di 16 Feb 2010, 21:05

Probleempje is opgelost, en zal misschien ongelooflijk maar waar klinken. Ook een Windows installatie gaf problemen. Het ging hier om een nog niet gebruikte HD met IDE aansluiting. Het Bios gaf de juiste fabrikant en gegevens van de HD weer, maar met een analyse schijfje van de fabrikant , kreeg ik de melding dat de schijf niet kon gedecteerd worden wegens HD eigenschappen van andere fabrikant. HD dus gaan omruilen en probleem is opgelost.

Terug naar “Installatie & Boot”