Asrock Extreme Z77 wil geen linux booten

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
ChrisDaniel
Nieuweling
Nieuweling

Asrock Extreme Z77 wil geen linux booten

Berichtdoor ChrisDaniel » Za 03 Feb 2018, 14:44

Hey beste mensen ik zit al een poos met mijn handen in het haar voor dit heb al het volledige net doorzocht en stappen ondernomen maar verder dan het opstartscherm met de keuze's voor install raak ik niet.Bij boot kan ze wel selecteren maar als dit start heb ik een zwart scherm. Heb 1 ubuntu lts schijf die ie wel boot en installeert vreemd. Heb wel ergens gelezen dat dit met ahci te maken heeft,nu heb ik de juiste aansluitingen gedaan en ook eens opgestart met onboard lan graphic driver dan krijg ik niks meer van beeld zou zo graag zorin os installeren omdat ik deze namelijk gekocht gekocht heb om linux wat te steunen :)
Ook op een nieuwe acer aspire f15 gelijk welke dual boot ik ook probeer dit faalt. linux is wel geinstalleerd maar word nergens weergegeven in metrobootloader. Please help ik weet dat er edit lines zijn bij zulke problemen en een paar geprobeerd maar zonder sucses :( Nu ja voor dat acer probleem kan ik wel verder googlen maar het is toch vreselijk vervelend.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Re: Asrock Extreme Z77 wil geen linux booten

Berichtdoor Joan » Za 03 Feb 2018, 20:03

Als ik het goed begrijp, je hebt een Zorin dvd (32 of 64bit) en diverse pc's 32 of 64 bit?
Waarschijnlijk kan je op een Zorin forum beter geholpen worden, maar mogelijk dat het volgende je al helpt.

Metroboot is een Windows loader, die werkt niet voor Linux.
Probeer eens direct na boot, voordat het menu wordt gelezen, de/een shifttoets in te drukken om het/een Linuxmenu te krijgen.
Mint 18.3 Cinnamon 64bit , kernel 4.10.0-38 .

Terug naar “Installatie & Boot”