foutmelding bij update

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
sjano
Nieuweling
Nieuweling

foutmelding bij update

Berichtdoor sjano » Do 03 Mei 2018, 10:02

De volgende melding krijg ik als ik een software update heb uit gevoerd. Welke acties zou ik het beste kunnen ontnemen, om dit kwijt te raken ?.
met dank Jan.

W: Doel Packages (non-free/binary-amd64/Packages) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list.d/additional-repositories.list:1 en /etc/apt/sources.list.d/opera-stable.list:4
W: Doel Packages (non-free/binary-i386/Packages) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list.d/additional-repositories.list:1 en /etc/apt/sources.list.d/opera-stable.list:4
W: Doel Packages (non-free/binary-all/Packages) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list.d/additional-repositories.list:1 en /etc/apt/sources.list.d/opera-stable.list:4
W: Doel Translations (non-free/i18n/Translation-nl_NL) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list.d/additional-repositories.list:1 en /etc/apt/sources.list.d/opera-stable.list:4
W: Doel Translations (non-free/i18n/Translation-nl) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list.d/additional-repositories.list:1 en /etc/apt/sources.list.d/opera-stable.list:4
W: Doel Translations (non-free/i18n/Translation-en) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list.d/additional-repositories.list:1 en /etc/apt/sources.list.d/opera-stable.list:4
Pjotr
Held
Held

Re: foutmelding bij update

Berichtdoor Pjotr » Do 03 Mei 2018, 17:59

Dubbele pakketbronvermeldingen.... Verwijder de dubbele regels of (beter nog, want makkelijk omkeerbaar) schakel ze uit. De conflicten zitten in twee lijsten: additional-repositories.list en opera-stable.list. Ik zou beginnen met ze uit die laatste gooien, want dat is sowieso geen officiële lijst. Waarschijnlijk is dat al genoeg.

Je kunt eens kijken hoever je komt met het programma Pakketbronnen, maar misschien is het in dit geval beter om de opera-stable.list handmatig te bewerken:

Code: Selecteer alles

gksudo xed /etc/apt/sources.list.d/opera-stable.list

Je kunt een pakketbron in een lijst simpelweg uitschakelen door een hekje: # te zetten voor de betreffende regel in de lijst. Bijvoorbeeld, voor het uitschakelen van de Partnerbron van Ubuntu:

Code: Selecteer alles

#deb http://archive.canonical.com/ubuntu/ bionic partner
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 19
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken, niets is geheel veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. (Ramana)
mutse
Senior
Senior

Re: foutmelding bij update

Berichtdoor mutse » Vr 04 Mei 2018, 18:50

@ Pjotr,

Het blijkt al opgelost te zijn ..., zie: https://forums.linuxmint.com/viewtopic. ... b123f3fe1e
Laptop HP G62 - LinuxMint 19 Xfce -64bit -

Terug naar “Installatie & Boot”