Google Drive

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
JanKol
Senior
Senior
Berichten: 129
Lid geworden op: Do 24 Aug 2017, 23:04

Re: Google Drive

Berichtdoor JanKol » Za 16 Jun 2018, 22:41

Ik had dat "oauth2client" geïnstalleerd met als resultaat: niets... Na updaten van versie 8.x naar versie 10.x werkt overGrive als bedoeld.

Allen dank voor de hulp

Nog even dit, ik heb de terminalopdrachten in een tekstdocumentje vastgelegd:

Installeren om OverGrive te laten werken:
pip install oauth2client
Evt updaten via:
pip install --upgrade pip
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 762
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: Google Drive

Berichtdoor emvedeesje » Zo 17 Jun 2018, 11:23

goeiedag allen,

ben nieuw op dit forum, doch al enkele jaren bezig met linux.
tot nu haalde ik mijn info voornamelijk bij forum.ubuntu-nl.org

Google-drive interesseert me al langer, doordat ik er vroeger in mijn win-periode mee werkte.
Heb altijd gewacht tot google zelf een kant en klare oplossing zou brengen voor linux, zoals ze ooit beloofd hadden.

Ik heb de in deze topic gevonden voorstellen nu eens gebruikt in Mint-18 cinnamon, en inderdaad, dat werkt.
Heb nog geen licensie genomen.

Toch heb ik enkele vragen:
1- waar vonden jullie dat oauth2client hier nodig was?
2- heb een testconfiguratie opgesteld en die werkt, doch om het nu te laten werken met mijn definitieve map is een wijziging in de setup nodig, maar starten overgrive vanaf menu doet nu niets meer.
Waar hangt dit van af?
3- er is een blanco plaatsje gekomen voor google-drive in de taakbalk. Hoe krijg je daar een icoon op ?
4- heb ik het pip command nodig in Mint ?

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
nahjo
Junior
Junior
Berichten: 37
Lid geworden op: Vr 23 Okt 2015, 12:45

Re: Google Drive

Berichtdoor nahjo » Zo 17 Jun 2018, 16:04

goeiedag allen,
Toch heb ik enkele vragen:
1- waar vonden jullie dat oauth2client hier nodig was?
2- heb een testconfiguratie opgesteld en die werkt, doch om het nu te laten werken met mijn definitieve map is een wijziging in de setup nodig, maar starten overgrive vanaf menu doet nu niets meer.
Waar hangt dit van af?
3- er is een blanco plaatsje gekomen voor google-drive in de taakbalk. Hoe krijg je daar een icoon op ?
4- heb ik het pip command nodig in Mint ?
Dag Michael
vraag 1+2:
overGrive starten in de terminal (omdat het via het menu niet werkte) gaf de melding dat oauth2client ontbrak
vraag 3:
kies bij voorkeuren van overGrive voor 'thema met lichte iconen'
vraag 4:
alleen nodig indien probleem (zie 1 + 2) normaliter gaat de installatie via gDebi (.deb installer) wel goed.

gr.
Johan
LM18.3xfce
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 762
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: Google Drive

Berichtdoor emvedeesje » Ma 18 Jun 2018, 16:27

@nahjo
bedankt!
Om het icoon te zien op de taakbalk in Mint-18 & Mint-19 moet "thema met lichte iconen" AF staan.

Het is hier bij mij volledig in de soep gedraaid.
Na positieve tests met slechts 1 testmap, had ik mijn definitieve bron ingesteld, een partitie, en daar 2 mappen aangeduid. Doch daar luisterde overgrive niet naar, en begon totaal andere mappen te kopiëren.
Dat heb ik natuurlijk moeten onderbreken.
Gevolg: in 1 bepaalde bronmap staan nu in nemo foute tumbnails met een cirkelpijltje wat je normaal ziet bij een map/bestand dat nog moet gesynchroniseerd worden.
Heb dan een uninstall gedaan van zowel overgrive als oauth2client.
Doch die foute aanduidingen in nemo bleven.
Enkel door in te loggen als een andere gebruiker is het OK.
Daar zowel in je home-map als in het OS zelf zaken opgeslagen worden van de user moest uitgemaakt worden waardoor dit komt.

Ik had gelukkig een timeshift staan van voor overgrive, doch zonder de home-map. Heb deze terug gezet, doch nog steeds NOK.
Besluit: er is dus ergens iets in de home-map, doch wat?

Google-drive is dus zeker niets voor mij. Spijtig.

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Google Drive

Berichtdoor Joan » Ma 18 Jun 2018, 17:09

Google Drive is iets anders dan overgrive.
Google Drive werkt normaal goed. OverGrive is een externe toevoeging dat bij installatie al problemen heeft.
Externe programma's hebben een grotere kans op disfunctioneren.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Leon

Re: Google Drive

Berichtdoor Leon » Ma 18 Jun 2018, 18:12

@emvedeesje als ik kies voor "Prefer Light Icon Theme" heb ik een zwart ikoon, vink ik het niet aan een licht grijs.

@joan, enige wat niet goed gaat (iig bij mij) is dat er geen auth client mee geïnstalleerd wordt. Start je overGrive vanuit de terminal op dan zie je dat. Kan idd lastig zijn voor minder ervaren gebruikers.

Btw, insync gaf na de update naar 1.4 problemen, niet alles werd meer gesynct, overGrive synct bij mij tot nu toe alles.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Google Drive

Berichtdoor Joan » Ma 18 Jun 2018, 19:17

@Leon, Ik reageerde omdat emvedeesje kennelijk twee zaken door elkaar haalt en Google Drive wel normaal werkt zonder externe aanvullingen.
Het is hier bij mij volledig in de soep gedraaid.
Google-drive is dus zeker niets voor mij. Spijtig.
Waarom Google Drive niets voor emvedeesje is, wordt niet vermeld.
Dat OverGrive niet overal goed werkt is duidelijk.

Gelukkig had emvedeesje wel een goede systeem-backup. :uitroepteken:
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
nahjo
Junior
Junior
Berichten: 37
Lid geworden op: Vr 23 Okt 2015, 12:45

Re: Google Drive

Berichtdoor nahjo » Ma 18 Jun 2018, 19:37

Ach die joan weer
Na positieve tests met slechts 1 testmap, had ik mijn definitieve bron ingesteld, een partitie, en daar 2 mappen aangeduid. Doch daar luisterde overgrive niet naar, en begon totaal andere mappen te kopiëren.
Dat heb ik natuurlijk moeten onderbreken.
Even voor alle duidelijkheid niet direct wijzen naar 'externe' programma's :uitroepteken:
Standaard maakt overGrive de map 'Google Drive' als een kopie van Google Drive op het web. In bovenstaande quote staat 2 mappen :uitroepteken:
In de instellingen van overGrive kan je aangeven welke mappen in Google Drive gesynct moeten worden. Ik begrijp wel dat probleemmelder de instellingen niet goed heeft begrepen :D
LM18.3xfce
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Google Drive

Berichtdoor Joan » Ma 18 Jun 2018, 20:51

Ik had gelukkig een timeshift staan van voor overgrive, doch zonder de home-map. Heb deze terug gezet, doch nog steeds NOK.
Besluit: er is dus ergens iets in de home-map, doch wat?

Google-drive is dus zeker niets voor mij. Spijtig.
Voor ervaren Linux Mint gebruikers zijn externe programma's meestal geen probleem. Maar bij een probleem zitten niet zo ervaren gebruikers met een vernield systeem.

Los dit nu maar eens op. Succes.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
nahjo
Junior
Junior
Berichten: 37
Lid geworden op: Vr 23 Okt 2015, 12:45

Re: Google Drive

Berichtdoor nahjo » Ma 18 Jun 2018, 21:13

Ik had gelukkig een timeshift staan van voor overgrive, doch zonder de home-map. Heb deze terug gezet, doch nog steeds NOK.
Besluit: er is dus ergens iets in de home-map, doch wat?

Google-drive is dus zeker niets voor mij. Spijtig.
Voor ervaren Linux Mint gebruikers zijn externe programma's meestal geen probleem. Maar bij een probleem zitten niet zo ervaren gebruikers met een vernield systeem.

Los dit nu maar eens op. Succes.
Ik dacht dat het niet dommer kon maar je blijft mij verbazen met je onzin reacties.
LM18.3xfce
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Google Drive

Berichtdoor Joan » Ma 18 Jun 2018, 21:45

Ik begrijp dat het moeilijk is om alles te volgen. Ik herhaalde de tekst van emvedeesje, wat is daar onzin aan?
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 762
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: Google Drive

Berichtdoor emvedeesje » Ma 18 Jun 2018, 22:44

Aan allen, nog even samenvatten:

- overgrive ging fout te werk en heeft zelfs iets onzichtbaars foutief blijvend laten hangen in google-drive: als in ik google-drive een upload doe van een kleine map met 960 elementen, wil hij er zowaar 36000 elementen uploaden, maar wat?
Ook als ik diezelfde map vanop een andere computer wil uploaden. Hoe raak je daar nog vanaf?

- "niet direct wijzen naar 'externe' programma's" : je kan toch maar vermelden wat er fout gaat, zodat anderen er iets mee kunnen? En als een programma iets fout doet, dan hangt het van dat programma af!

- Als je overgrive wil laten synchroniseren met google-drive, en het werkt niet goed = dan is google-drive dus niets voor mij.

- "Standaard maakt overGrive de map 'Google Drive' als een kopie van Google Drive op het web. In bovenstaande quote staat 2 mappen"
>>> ik wou 2 mappen welke op een ander volume staan laten synchroniseren.
Je kon de naam van dat volume ingeven bij de voorkeuren, en dan de 2 betreffende mappen aanvinken. Doch blijkbaar zit het concept niet zo ineen... Dan heb ik het inderdaad niet goed begrepen.
- Je kan maar instellen wat er je geboden wordt, anders moet het er maar niet mogelijk gemaakt worden, of de handleidingen moeten beter zijn.

- het icoon op de taakbalk is er NIET in Mint 18 en 19 als "thema met lichte iconen" AAN staat, en is er wel als het AF staat.

- blijkbaar zitten er ook op dit forum leden die het prettig vinden iets "onleuks" te schrijven = ziekte van deze tijd: overal commentaar op geven, ook al is het niet nodig..

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Leon

Re: Google Drive

Berichtdoor Leon » Vr 27 Jul 2018, 18:33

Vandaag viel me iets vreemds op bij overGrive.
Als ik vanuit mijn verkenner (Caja) naar de Google Drive folder ga zie ik niet alle bestanden. Ga ik vanuit het menu van overGrive naar de Google Drive folder zie ik wel alles.
Linux Mint MATE 18.3 x64

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten