screensaver

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
draak1955
Volwaardig lid
Volwaardig lid

screensaver

Berichtdoor draak1955 » Do 07 Jun 2018, 14:43

Hallo allemaal, Hallo mnr:B, ja ik vermoed dat LINUX denkt we allemaal Laptops gebruiken, (kleinstukje tekst)
xdg-utils 1.1.1-1ubunttu1.16.04.3
xdg-utils contains utilities for integrating applications with the desktop environment, regardless of which desktop environment is used. They are part of freedesktop.org's Portland project.
The following utilities are included:
* xdg-desktop-menu - Install desktop menu items * xdg-desktop-icon - Install icons on the user's desktop * xdg-email - Compose a new email in the user's preferred email client,
potentially with subject and other info filled in
* xdg-icon-resource - Install icon resources * xdg-mime - Query and install MIME types and associations * xdg-open - Open a URI in the user's preferred application that
handles the respective URI or file type
* xdg-screensaver - Enable, disable, or suspend the screensaver * xdg-settings - Get or set the default web browser and URI handlers
Ik gebruik TimeShift, zo kon ik de dans ontspringen. Nu lees ik veel LINUX boeken en dan zwartscherm??
MIJN vraag is: Hoe kan ik deze screensaver uitzetten, (HANDMATIG gaat dit niet) dat ik de download (minus de screensaver) dan kan installeren.
Ik dank u beleeft voor enig commentaar, vriendelijke groet draak1955
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Re: screensaver

Berichtdoor Joan » Do 07 Jun 2018, 15:58

De schermbeveiliging kun je regelen met het programma Schermbeveiliging bij Voorkeuren in het Menu.
Zie ook https://wiki.linuxmintnl.nl/index.php?t ... creensaver
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
draak1955
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor draak1955 » Do 07 Jun 2018, 21:11

Hallo Joan, yess even TimeShift, Jaa en opzoeken welke datum, ik heb dit kunnen verwijderen totaal met TimeShift, toen de Distrie stuurde kon ik deze "xdg-utils 1.1.1-1ubunttu1.16.04.3". Verwijderen.
Oeps, werkt echt niet. Na 2 dagen en Linux Lezen en steeds pfff. Is vermoeiend dit steeds weer te doen. Er bestaat niet "uitzetten" of langere uren. Werkt eerlijk waar niet.
Dank je wel voor je reactie Joan, groetjes draak1955
mutse
Senior
Senior

Berichtdoor mutse » Vr 08 Jun 2018, 11:29

@ draak1955,

Er zijn twee plaatsen waar je, in verband met energie en de schermbeveiliging instellingen kunt wijzigen / instellen nl.:
= werkwijze in LinuxMint 18.3 Cinnamon -64bit-:

1) Mint Menu: Systeeminstellingen -> Voorkeuren -> Schermbeveiliging -> Instellingen

Afbeelding

Afbeelding

2) Mint Menu; Systeeminstellingen -> Apparatuur -> Energiebeheer --Stroomopties of Extra opties

Afbeelding

Afbeelding

Doe er de nodige instellingen die je denkt te moeten doen (persoonlijke voorkeur) -- test het --- is het nog niet naar jou zin, probeer dan een andere instelling.
Hopelijk kom je er hier mee uit...
Succes.
mutse.
Laptop HP G62 - LinuxMint 19 Xfce -64bit -
mutse
Senior
Senior

Berichtdoor mutse » Vr 08 Jun 2018, 14:14

@ draak1955,

MIJN vraag is: Hoe kan ik deze screensaver uitzetten, (HANDMATIG gaat dit niet) dat ik de download (minus de screensaver) dan kan installeren.

--- wel, als je werkt met de 'Live-DVD' zou dat ook moeten lukken op de manier die in vorig bericht uitgelegd wordt, vóórdat je de installatie, vanaf de 'Live-DVD' uitvoert.
én, zoals Joan al vermelde: https://wiki.linuxmintnl.nl/index.php?t ... creensaver <--- zet deze link maar vast in uw browserfavorieten --je zal hem nog dikwijls eens nodig hebben ... ;)

Opmerking: !!! ... !!! ... uw download van de te gebruiken distro (.iso) moet je wel eerst branden op een DVD of op een USB-stick (4GB) ... een download van een 'Linux-distro' kan je niet zomaar installeren...( een download bevat het 'ruwe' materiaal = .iso, en die moet eerst worden gebrand op een drager zoals een: DVD, CD, USB-stick, SD-kaartje, die daarbij opstartbaar wordt ).
Vóórdat je dan kan installeren moet je de opstartvolgorde instellen in het BIOS. (maar dat weet je wellicht al). :-x

Succes.
mutse.
Laptop HP G62 - LinuxMint 19 Xfce -64bit -

Terug naar “Installatie & Boot”