linux mint 19 installeren of nog niet?

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
linuxcar1
Junior
Junior

linux mint 19 installeren of nog niet?

Berichtdoor linuxcar1 » Za 09 Jun 2018, 14:02

Gezien mijn pc de laatste tijd wat problemen geeft wil ik graag mint helemaal opnieuw installeren.
Nou lees ik dat er begin deze maand mint 19 is uitgekomen.
Als ik het goed begrijp is dit een beta versie?

Zoja dan vraag ik mij af, als ik deze beta versie installeer, en straks komt de "stable" versie uit.
Kan je dan vanuit updatebeheer de pc updaten van beta naar stable? of moet ik dan weer de hele pc opnieuw installeren?

(van 18.3 naar 19 updaten gaat niet via updatebeheer en moet je alsnog de hele pc opnieuw installeren of niet?)
Maik
Held
Held

Re: linux mint 19 installeren of nog niet?

Berichtdoor Maik » Za 09 Jun 2018, 14:40

Even de bekendmaking door lezen en je krijgt antwoorden op de meest voorkomende gestelde vragen:
Upgrade instructions:

-This BETA release might contain critical bugs, please only use it for testing purposes and to help the Linux Mint team fix issues prior to the stable release.
-It will be possible to upgrade from this BETA to the stable release.
-It will also be possible to upgrade from Linux Mint 18.3. Upgrade instructions will be published after the stable release of Linux Mint 19.
Bron: https://blog.linuxmint.com/?p=3581

Ook op ons Blog kan je het in het Nederlands terug vinden:
Deze beta’s kunnen na het verschijnen van de stabiele versies automatisch opgewaardeerd worden, zonder verlies van gegevens.
Bron: https://www.linuxmintnl.nl/?p=1323

Dus ja, het is een BETA versie en ja, je kan de BETA upgraden naar de stabiele uitgave als deze vrijgegeven wordt.
Een Beta installeren is op eigen risico, wij raden aan dit niet te doen als je zelf niet genoeg ervaring hebt en graag liever een stabiel systeem wil behouden. Een Beta versie kan immers fouten (bugs) bevatten en dat wil je niet op een werksysteem.

Neen, upgraden van 18.3 naar 19 BETA gaat niet. WEL als de stabiele versie uit komt einde Juni, dan pas kan je upgraden van 18.3 naar 19 zoals in de bekendmaking en dus het citaat hierboven duidelijk staat aangegeven.
Dus wil je Linux Mint 19 BETA dan zul je een verse installatie moeten uitvoeren.

Terug naar “Installatie & Boot”