Direct doen na installatie Mint 18.3

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
AnkeMint
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2018, 15:08

Direct doen na installatie Mint 18.3

Berichtdoor AnkeMint » Vr 13 Jul 2018, 18:59

Als Mint nieuweling, overgestapt van Ubuntu, vraag ik me af waar de 'direct doen'-acties voor Mint 18.3 staan.
Pjotr heeft alles voor Mint 19 opgezet, maar omdat Mint 19 helemaal niet(ontzettend traag) opstart om mijn desktop, ben ik overgegaan naar Mint 18.3 Cinnamon.
Dit gaat tot nu toe fantastisch. Maar nu mis ik het lijstje 'direct doen' na installatie van Mint 18.3 cinnamon.
Pjotr kun je aangeven waar ik dat kan vinden?
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: Direct doen na installatie Mint 18.3

Berichtdoor Maik » Vr 13 Jul 2018, 20:05

Veel verschil, op enkele uitzonderingen na, zal er niet zijn. Maar als je twijfelt kan je gebruik maken van het internet archief Wayback Machine waar men snapshots kan vinden van websites:
https://web.archive.org/web/20161122084 ... directdoen
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
AnkeMint
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2018, 15:08

Re: Direct doen na installatie Mint 18.3

Berichtdoor AnkeMint » Vr 13 Jul 2018, 20:58

Hartelijk dank. Dat lijstje ga ik uitvoeren.
Gebruikersavatar
nomko
Junior
Junior
Berichten: 49
Lid geworden op: Do 21 Jan 2016, 09:06

Re: Direct doen na installatie Mint 18.3

Berichtdoor nomko » Di 17 Jul 2018, 07:55

Anke,

Wel oppassen wat je doet. Ik ken jouw achtergrond qua Linux ervaring niet. Sommige tips vereisen wat diepere kennis van Linux en kennis van werken met de terminal. Ik gebruik de site van Pjotr zelf ook (ja ja Pjotr, je leest het goed ;) ) en het zit best wel goed in elkaar, hier en daar staan sommige tips dubbel. Maar als je de info goed volgt zal je zien dat best wel goed werkt.

Toch 1 ding, de sprong tussen Mint 18.* en Mint 19 is behoorlijk groot, Mint 18 is gebaseerd op Ubuntu 16.04LTS en Mint 19 op Ubuntu 18.04LTS. Tussen beide versies zitten best wel behoorlijke verschillen waardoor e.e.a. wel werkt voor Mint 19 maar niet meer voor Mint 18. Let hier op! Als je het niet vertrouwd, vraag ernaar hier op deze site. Daarnaast ben ik niet zo'n fervente voorstander van om direct van Mint 18.* naar Mint 19 te gaan vanwege de "kinderziektes". Maw. Mint 19 kan nog steeds onderhavig zijn aan bugs en kleine foutjes die in de loop der tijd wel eruit gehaald wordt middels updates/bugfixes/patches. Ikzelf wacht tot Mint 19.1 uitkomt of, als ik niet tot de tijd kan wachten, installeer Mint 19 over een maandje of twee als de meeste bugs ondertussen eruit gehaald zijn. Dan is het een kwestie van installeren en direct alle updates binnenhalen zodat jouw systeem volledig up-to-date is. Er valt wat voor te zeggen als je nu Mint 19 installeert en netjes alle updates binnenhaalt en blijft binnenhalen. Zo hou jij jouw systeem ook up-to-date.
Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160*Linux Mint 18.3 Cinnamon

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten