Opstarten van Live-USB-staafje faalt. Laptop Medion S6425 - MD 61072

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

Re: Opstarten van Live-USB-staafje faalt. Laptop Medion S6425 - MD 61072

Berichtdoor Peterbeter » Ma 17 Sep 2018, 22:47

Warning: UNetbootin writes over the default syslinux.cfg; this must be restored before the USB device will boot properly.
Deze opmerking geldt mogelijk alleen als je vanuit WIndows probeert een UNetbootin USB disk te maken...
In elk geval is er geen sprake van bootproblemen met ee ndergelijke USB als je vanuit een Linuxversie (Ubuntu, Mint, Fedora, etc) UNetbooting gebruikt.
Ik doe dat al jaren en velen met mij, en het werkt altijd foutloos op elke PC die ik tot heden onder handen heb gehad.
Groen is er in vele soorten
Gebruikersavatar
VuurVosje
Senior
Senior
Berichten: 126
Lid geworden op: Di 11 Sep 2018, 12:08

Re: Opstarten van Live-USB-staafje faalt. Laptop Medion S6425 - MD 61072

Berichtdoor VuurVosje » Di 18 Sep 2018, 11:42

Ook bij UEFI systemen?
;)
In elk geval is er geen sprake van bootproblemen met ee ndergelijke USB als je vanuit een Linuxversie (Ubuntu, Mint, Fedora, etc) UNetbooting gebruikt.
Ik doe dat al jaren en velen met mij, en het werkt altijd foutloos op elke PC die ik tot heden onder handen heb gehad.
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

Re: Opstarten van Live-USB-staafje faalt. Laptop Medion S6425 - MD 61072

Berichtdoor Peterbeter » Di 18 Sep 2018, 13:32

Jazeker, en het enige dat altijd wat extra aandacht vraagt is de opstartvolgorde aanpassen op elke PC. Heb er zelf twee met Uefi
De UNetbootin opstart USB´s die ik gebruik (heb er altijd 4 in gebruik met verschillende en geupdate Linuxversies) hebben mij nog nooit een bootprobleem opgeleverd en ik kan wel zeggen dat ik er tientallen PC´s en laptops mee heb voorzien van Linux.
ik heb hier drie verschillende Medion PC´s in gebruik en twee laptops (HP en Acer); alles op verschillende Ubuntu versies: Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu en Mint. Ben de vraagbaak van de familie voor Linux installaties.
Gebruik ze hier ook om elke nieuwe uitgave van Ubuntu (met alle varianten) en ook andere minder courante Linuxuitvoeringen mee uit te proberen.
UNetbootin USB is een zeer betrouwbare methode als je vanuit Linux werkt. Windows gebruik ik niet meer, en de laatste 7 jaar uitsluitend om de TomTom te updaten. Dat hoeft nu ook niet meer.
Groen is er in vele soorten

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten