Houdini verhaal m.b.t EFI & Mokmanager

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 525
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: Houdini verhaal m.b.t EFI & Mokmanager

Berichtdoor mutse » Ma 24 Sep 2018, 08:54

@ Forum,
@ Philippe,
@ Peterbeter,
Welnu het is me uiteindelijk weer gelukt en alles werkt nu uitstekend ( Mint is een mooi systeem) maar ik raak er steeds meer van overtuigd dat die hele UEFI alleen maar bedoeld lijkt om Windows van dienst te zijn en andere software te weren. Ik weet dat het erg fout klinkt, maar ik laat nu toch even de feiten spreken.
Linux Mint heeft de verdienste van een besturingssysteem op punt gezet te hebben , in Jan & alleman's bereik , dat een volwaardig alternatief biedt voor Windows van Microsoft .
Wereldwijd draait nog een kleine 50 % van de computers vandaag de dag nog steeds onder Windows7 , ondersteuning van dit besturingssysteem komt weldra tot een einde .
Wie is er zo naïef van te denken dat gigant Microsoft zich hier niet op aan het voorbereiden is ?
Hopelijk beseffen onze vriend Clément Lefèbvre , alias Clem , en zijn team dit ook en zullen ze niet bij de pakken blijven zitten ?
doordenkertje ; in wie zijn kaarten speelt Linux met dual-boot ?
Het bovenstaande verhaal is mij bekend. Ik heb er ook al veel tijd aan gespendeerd en verknoeit.
Ik ben tot een persoonlijke conclusie gekomen: ik kocht mij een nieuwe desktop die 'compatibel' is met Linux én zonder besturingssysteem ( zo kon ik zelf beslissen welk besturingssysteem er op moest geïnstalleerd worden).
Mijn andere toestellen zijn laptops (refurbisched met een W7 -zonder UEFI- voorgeïnstalleerd = deze verwijderd en er een 'Linux-gestuurd besturingssysteem op geïnstalleerd ).

Ik hoop dat dit nog in de toekomst mogelijk zal kunnen zijn ( .. = kunnen aankopen van compatibele desktops en laptops voor een 'Linux-gestuurd besturingssysteem' )...

Groet,
mutse.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
Philippe

Re: Houdini verhaal m.b.t EFI & Mokmanager

Berichtdoor Philippe » Do 27 Sep 2018, 00:38

... uitsluitsel hierover binnen een 10-tal werkdagen ( zal niet nalaten van hierover objectief te berichten )
sorry , zal niet gebeuren gezien ik besloten heb van dit forum niet meer te raadplegen , laat staan er actief aan deel te nemen

heb derhalve consequent het beheer verzocht van mijn account te willen verwijderen alsook de onderwerpen die ik gepost heb

wat blijkbaar nog niet gebeurd is ?

verzoek langs deze weg het beheer hier vriendelijk er alsnog werk te willen van maken

bij voorbaat dank en mvg
Philippe
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

Re: Houdini verhaal m.b.t EFI & Mokmanager

Berichtdoor Peterbeter » Do 27 Sep 2018, 01:28

Het is dan misschien wel zo aardig om ons te melden wat daarvan de reden is.
Teleurstellingen kunnen je vaak ook vooruit helpen, is mijn gedachte.
Groen is er in vele soorten
Philippe

Re: Houdini verhaal m.b.t EFI & Mokmanager

Berichtdoor Philippe » Do 27 Sep 2018, 01:50

Het is dan misschien wel zo aardig om ons te melden wat daarvan de reden is.
Teleurstellingen kunnen je vaak ook vooruit helpen, is mijn gedachte.
beste Peter ,

nu mijn account nog steeds actief is blijkbaar ... nog even kort op je vraag antwoorden :

heeft niets met jou of Mutse te maken , ook niet deze concrete topic

neem mij niet kwalijk , meer wil ik hier niet over kwijt

mvg
Philippe

Aanvulling door het beheer,
Philippe is het niet altijd eens met de schrijfwijze van sommige leden en vindt dat het beheer daarin tekort schiet.
Zijn account is gedeactiveerd, maar de berichten kunnen niet allemaal worden gewist vanwege de connectie met andere reactie in een topic.
Mvg. het forumbeheer.
Gebruikersavatar
Jane
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 17
Lid geworden op: Do 09 Aug 2018, 10:47
Locatie: België

Re: Houdini verhaal m.b.t EFI & Mokmanager

Berichtdoor Jane » Do 27 Sep 2018, 05:30

Pffff Windows Ben nu enkele maanden bezig met Mint 19 ( en mijn eerste Linux ooit )
Heb Windows nog geen dag gemist ,heb dan ook niets waarvoor Windows nodig is denk dan aan
een update van GPS en zo
Alles is voorzien in Mint 19 wa ik nodig heb

Dus Windows is voor mij naar de eeuwige jachtvelden verbannen

(Heb nog een stuk fruit Apple iMac onder het stof liggen , die is al meer dan half jaar
niet meer opgestart geweest , heb al gedacht om er Mint 19 erop te prutsen , maar dat da mogelijk is, zou het niet weten ?????)
Lenovo Thinkcentre M70 , Intel Core2Duo E5300  , 8 GB Ram , 160 HDD ,Intel Corporation 4 Series Chipset Integrated Graphics Controller

Mint 20 Cinnamon ( 64 )
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

Re: Houdini verhaal m.b.t EFI & Mokmanager

Berichtdoor Peterbeter » Do 27 Sep 2018, 22:23

Ik deel uw mening vrijwel geheel en aardig dat u dat hier meldt Jane, maar dit topic gaat over het installeren van Mint op een moderne PC met (U)EFI.
Groen is er in vele soorten

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten