Schone Linux installatie

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
Blokker
Junior
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: Do 31 Dec 2015, 14:45

Schone Linux installatie

Berichtdoor Blokker » Di 23 Okt 2018, 19:13

Met hulp van forumleden begin ik Linux steeds beter te begrijpen. Nu denk ik er over om een geheel schone installatie uit te voeren.
Dus niet naast Window, maar Window geheel verwijderen. Is het dan zo dat ik 1 grote partitie krijg met Linux erop?
Bestanden kan ik dan weer terug zetten vanuit een backup.
Klopt dit?

Blokker
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1309
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Schone Linux installatie

Berichtdoor Joan » Wo 24 Okt 2018, 03:40

Ja en nee.
Je kunt zelf kiezen of de hele drive moet worden gebruikt of dat je een andere indeling wilt.
Je kunt vanuit de live versie ook met Gparted de drive vooraf naar jouw wens indelen en dan zelf kiezen op welke partitie Mint moet komen.
Als de installatie is gelukt kun je jouw gebruikersbestanden direct weer terugzetten.
Heb je ook extra programma's geïnstalleerd die je terug wilt dan kan je het makkelijkste "Reservekopie" gebruiken.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

Re: Schone Linux installatie

Berichtdoor Peterbeter » Wo 24 Okt 2018, 13:54

En vergeet svp niet om vooraf de zeer informatieve site van Pjotr te raadplegen: https://sites.google.com/site/computert ... leren-mint

Wil je meer passende informatie voor jouw specifieke situatie, plaats dan het resultaat van

Code: Selecteer alles

inxi -Fxz
hier en ook een afbeelding van de schijf waar Windows op staat zoals weergegeven door Gparted. Je kunt dat doen vanuit de live Mint DVD of USB.
Groen is er in vele soorten

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten