Haperende grub-cursor

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
Gebruikersavatar
Oldtimer3
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Wo 15 Apr 2015, 12:25

Haperende grub-cursor

Berichtdoor Oldtimer3 » Vr 26 Okt 2018, 14:46

Ben hier al wat eerder mee geweest, maar ga toch weer om hulp vragen. Ik heb in mijn pc 3 schijven zitten, schijf 1 ( sda ) met Mint 19, schijf 2 ( sdb ) met de Pers. map van die Mint en schijf 3 ( sdc ) met Windows 10. De pc start dus op met Mint 19 ( sda ) en wil ik soms naar Windows voor de updates dan start ik de pc op met F8 en dan klikken op Windows Boot Manager en ziedaar, tot dan dus geen grub gezien, gaat goed zo. Toch wil ik er een distro bij zetten, de Mint xfce b.v. , partitie gemaakt op de sda en en daar de boot loader op gezet en na het installeren weer opstarten. Dan krijg ik dat grubmenu met uiteraard Mint xcfe bovenaan en moet je met de cursor naar beneden op weg naar de regel met die Mint 19 cinnamon om die te starten en dan dat sudo grub - install / dev / sda en vervolgens dat sudo update-grub uit te voeren om hem weer als 1* te laten starten. Zodra ik echter op die regel met die Mint cinnamon klik schiet die cursor of naar boven of naar beneden, dus die Mint kreeg ik na een flink aantal herstarts niet aan de praat. Dus wat doe ik niet goed, de kenners die het weten mogen tikken, mijn dank is groot. Vr. gr.
;) Op een Puch, komt de tijd Terug.

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten