Nieuwere versie van Linux Mint installeren naast Windows

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
JosVa
Senior
Senior
Berichten: 192
Lid geworden op: Za 06 Dec 2014, 10:50

Re: Nieuwere versie van Linux Mint installeren naast Windows

Berichtdoor JosVa » Ma 11 Feb 2019, 15:49

Wat mij steeds meer opvalt is dat Mint v19.1 niet goed overweg kan met de Windows folders. Hij mount de schijven, ziet de folders ook maar laat niet altijd alle files zien. Dat was onder Mint v18.3 toch heel anders. Je mocht niet alles van Windows maar kijken was nooit een probleem. Nu snap ik ook dat Thunderbird de folder "local folders" wel ziet maar de files met daarin de emails niet gebruikt. Los daarvan dat Thunderbird onder Linux en Windows allerlei settings anders vorm geeft terwijl het wel allebei dezelfde 60.5.0 64bit versies zijn.
Zoals eerder geschreven heb ik gelezen dat v19 NIET v18 upgrade. Helaas wel overschrijft en deels gebruikt. De oplossing zal dus wel worden om de Linux partitie te formateren en dan v19 of 19.1 daarop clean te installeren en weer op te bouwen.
Gemak dient de mens zeggen ze wel eens?
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1308
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Nieuwere versie van Linux Mint installeren naast Windows

Berichtdoor Joan » Di 12 Feb 2019, 01:25

Windows is geen Linux en gebruikt de programma's met dezelfde naam op een andere manier omdat Windows anders met de programma's omgaat.
Je kun in Linux de Windows-map van Thunderbird gebruiken als je de profile.ini aanpast.
Windows kan niet omgaan met Linux geformatteerde partities dus van die kant hoef je niets te verwachten.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten