2 vraagjes over MultibootUsb

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
Gebruikersavatar
Oldtimer3
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Wo 15 Apr 2015, 12:25

2 vraagjes over MultibootUsb

Berichtdoor Oldtimer3 » Di 29 Jan 2019, 11:51

Maanden geleden ben ik ooit eens bezig geweest met het werkend krijgen van de progjes Multisystem en/of Multibootusb en dat lukte voor geen ( kilo ) meter. Usb- sticks aangeschaft maar bij dat Multisystem kreeg ik steeds bij de stap - valideren - te lezen : Steek de usb-stick opnieuw in, het aanhechtpunt klopt niet met de naam, dus over en uit. Bij Multibootusb ging het ook al niet naar wens, tot ik mij van maanden geleden een tip van Joan te binnen schoot , om het eens op een andere usb-stick te proberen. Gisteren kreeg ik die van mijn wederhelft en ziedaar, bij Multisystem kreeg ik weer dat gedoe met dat - aanhechtpunt - maar met die MultiBootusb ging het als een tierelier. Ik heb echter 2 vraagjes over die MultiBoot usb, 1 - Ik heb er nu 5 distros op staan en als b.v. distro nr. 3 vervangen moet worden en er af wordt gehaald en er dan de nieuwere distro op wordt gezet , waar komt die dan te staan ? Op die lege plek van die oude distro of wordt het dan nr. 6, hoe werkt dat !!!
Vraagje - 2 - Hoe geeft dat Multiboot ( stickje ) aan dat hij vol zit, heb ik nog niet kunnen vinden, dus Multiboot kenners , tips zijn van harte welkom en Joan nog bedankt voor de tips. Vr. gr.
;) Op een Puch, komt de tijd Terug.
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 811
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: 2 vraagjes over MultibootUsb

Berichtdoor DeBaas » Di 29 Jan 2019, 12:10

Alles selecteren op het stickje, rechter muisklik, Eigenschappen.
Bij Multisystem geeft deze automatisch aan als deze te vol zit voor een volgende iso.
Voor verwijderen klik in Multisystem op het oog vervolgens op de betreffende te verwijderen iso en dan de prullenbak.

De Multisystem USB dient van te voren FAT32 geformatteerd te zijn.
Mogelijk geef je deze tijdens formatteren direct de naam MULTISYTEM aan de USB.
Verwijder de USB dan netjes en steek opnieuw in.
Start nu Multisystem.

Multisystem gebruik de terminal xterm, deze is bij Mint niet standaard geïnstalleerd.
Vóór het eerste gebruik dus eerst even installeren "sudo apt-get xterm"
Gebruikersavatar
Oldtimer3
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Wo 15 Apr 2015, 12:25

Re: 2 vraagjes over MultibootUsb

Berichtdoor Oldtimer3 » Di 29 Jan 2019, 15:26

DeBaas, met Multisystem gaat het dus niet lukken op mijn fat32 stick, dat xterm stond er al op de PC, ik heb het er nooit opgezet. Na het invoeren van de distros in dat Multisystem menu, geeft de terminal steeds wat fouten aan maar zijn ze wel te zien in het rechter menu-scherm. Na het opstarten via de Usb zijn ze ook te zien maar starten niet op. Omdat dat MultiBootUSB het bij mij nu wel goed doet, ga ik door met dat MultiBootUSB. Ik heb geen zin om fouten in de Terminal te gaan bestuderen, gaat boven mijn pet. DeBaas, bedankt voor de reactie. Vr. gr.
;) Op een Puch, komt de tijd Terug.

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten