Scherm bevroren

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
Monty23
Junior
Junior
Berichten: 45
Lid geworden op: Za 31 Okt 2015, 23:29

Scherm bevroren

Berichtdoor Monty23 » Wo 06 Feb 2019, 16:07

Ik heb Mint Tara 19 op mijn PC. Was met iets bezig en raakte waarschijnlijk een foutieve toets (vombinatie). Display bevroor en ik kan geen kant meer uit. Eigenaardig kwamen er 2 pagina’s van mijn photoalbum tevoorschijn waar ik absoluut niet mee bezig was. Nu is alles geblokt zelfs de muis. Heb ooit na installatie momentopname geinstalleerd. Maar hoe ga ik die activeren? Heb dit nog nooit gedaan
Wie kan mij ajb hiermee helpen. ??
Dank bij voorbaat
Monty
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1308
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Scherm bevroren

Berichtdoor Joan » Wo 06 Feb 2019, 23:40

Waarmee heb je de moment opnamen gemaakt?
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Monty23
Junior
Junior
Berichten: 45
Lid geworden op: Za 31 Okt 2015, 23:29

Re: Scherm bevroren

Berichtdoor Monty23 » Wo 06 Feb 2019, 23:59

Direct na installatie was op het beginscherm de aanbeveling om de momentopname aan te vinken. Dat heb ik dus gedaan en later ook wel eens een lijst gezien waar de diverse data en tijden van de opnames te zien waren. Dus ik ging ervan uit: dit is ok. Verder nooit meer naar gekeken. Maar nu dat scherm is bevroren weet ik niet hoe ik die momentopnames kan benaderen. Waar ziijn ze? Hoe kan ik ze terughalen? Ik neem toch aan dat ze op dezelfde schijf staan waar het OS op staat?
Groet Monty
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1308
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Scherm bevroren

Berichtdoor Joan » Do 07 Feb 2019, 00:04

Waarschijnlijk was het dan Timeshift.
Start de/een live versie van Linux Mint en klik in het menu op Timeshift. Kijk dan of er een lijst verschijnt met de backups. Anders even op de partities zoeken.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Monty23
Junior
Junior
Berichten: 45
Lid geworden op: Za 31 Okt 2015, 23:29

Re: Scherm bevroren

Berichtdoor Monty23 » Do 07 Feb 2019, 12:30

Hallo Joan,
... gelukt en bij deze mijn hartelijke dank voor je hulp.
Ben weliswaar niet direct door jouw opmerkingen tot het resultaat gekomen maar het heeft mij het juiste pad gewezen.
Wat heb ik gedaan en misschien is dat voor een volgende gebruiker die hetzelfde probleem tegen komt een oplossing:
- inderdaad kon ik met TAB naar het menu ondanks dat het bevroren scherm geen enkele verandering toonde
- dan heb ik mijn draadloze muis afgekoppeld en een USB muis aangesloten, die werkte !
- Timshift in het Menu gevonden (wist niet dat het daar zat) en omdat ik nu weer een muis had kon ik een eerdere versie terugzetten.
- .......maar dat bracht geen enkele verandering!
- dan heb ik vier wisselschermen uitgeschakeld - hielp ook niet
- en tenslotte kwam ik op het idee om eens van werkbladachtergrond te wisselen en ZIE DAAR, de bevriezing was weg en alles werkt weer als normaal! Blijkbaar was het zo dat de 'bevriezing' was vst geplakt aan de foto van de achtergrond !???
- kom wel tot de ontdekking dat mijn draadloze muis niet meer werkt, wie weet is die zender kapot gegaan en heeft de bevriezing veroorzaakt - dat zou best wel eens kunnen

HOE DAN OOK: alles weer bij het oude en ik ben ontzettend blij want ik zag al weer spoken: nieuw OS installeren met alle werk wat eraan vastzit.
DANK JE WEL JOAN EN EEN HELE FIJNE DAG :D 8)

Monty
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1308
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Scherm bevroren

Berichtdoor Joan » Do 07 Feb 2019, 22:12

Graag meegedacht en succes.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten