vreemde prompte

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
Monty23
Junior
Junior
Berichten: 45
Lid geworden op: Za 31 Okt 2015, 23:29

vreemde prompte

Berichtdoor Monty23 » Ma 11 Feb 2019, 13:57

Na installatie van Mint 19 Cinnemon had ik in de terminal als prompte: rolf@PCthuis:-$
Sinds kort heb ik als prompte: rolf@rolf-To-be-filled-by-O-E-M:-$
Hoe en wanneer deze verandering is ingetreden weet ik niet.
Verder men ik ergens (ik weet echt niet meer waar) de melding gezien te hebben "niet aangekoppeld".
Het 'schijfgebruik' krijg ik er ook niet meer in, blijft lopen maar komt niet met info. Ik denk dat dit hiermee iets te maken heeft?

Weet iemand wat dit alles heeft te betekenen, of het kwaad kan en of ik moet proberen dit te veranderen en als ja, hoe?

Bij voorbaat dank
Monty
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: vreemde prompte

Berichtdoor Joan » Ma 11 Feb 2019, 14:42

Zo te zien heb je een OEM versie van LInux MInt geïnstalleerd en die is bedoelt voor bedrijven die hun eigen instellingen daarin zetten.
Neem een gewone Mint, die is compleet. Lees daarvoor eens https://nl.wikipedia.org/wiki/Original_ ... nufacturer
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Monty23
Junior
Junior
Berichten: 45
Lid geworden op: Za 31 Okt 2015, 23:29

Re: vreemde prompte

Berichtdoor Monty23 » Di 12 Feb 2019, 12:34

OK, Joan, bedankt voor je reactie.
Heb die site gelezen en enigszins wist ik al wat dat OEM in de basis betekend.
Maar ik kan mij niet voorstellen dat ik deze versie geïnstalleerd heb vooral omdat ik de eerste maanden na installatie van MINT 19 Tara die eerder genoemde prompte in de terminal alleen maar zag.
Maar afgezien hiervan, ik kan toch geen andere versie over de huidige heenzetten zonder verlies van alle bestanden en vooral instellingen, is niet?
En dan de vraag: kan het kwaad? Ik merk eigenlijk geen verschil, maar begrijp natuurlijk uit je commentaar dat misschien in deze versie niet alles inzit wat de 'normale' versie wel heeft, zoals je zegt die is compleet.
Wat is jou persoonlijk advies? Nieuwe versie overheen installeren?
Groet
Monty
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 511
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: vreemde prompte

Berichtdoor Pjotr » Di 12 Feb 2019, 12:48

Niks aan de hand.... Volkomen onschuldig verschijnsel, als de type-aanduiding van het moederbord niet correct is uitgelezen tijdens de installatie. Kun je dus gewoon negeren, alles is in orde. :)

Als je het lelijk vindt staan in de terminal, verander dan simpelweg even handmatig de computernaam (want dat is het!) die het systeem hanteert, op de volgende wijze:
https://makkelijkelinuxtips.blogspot.co ... .html#ID12
(punt 12)
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten