wachtwoord?

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
ArnoudPorto
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 12 Jul 2019, 19:15

wachtwoord?

Berichtdoor ArnoudPorto » Vr 12 Jul 2019, 19:25

hallo, ik heb net Linux geïnstalleerd op een oudere laptop. Nu is het probleem dat ik nergens gevraagd ben om een user account aan te maken met bijbehorend wachtwoord, die combinatie bestaat dus helemaal niet! Echter, er wordt mij wél gevraagd om de combinatie gebruikers naam en wachtwoord, dat kan dus in feite niet en ik kom er dus ook niet in! Ben er dus nog geen enkele keer in geweest; kan immers niet inloggen! Enig idee wat er fout kan zijn gegaan gedurende de installatie?
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: wachtwoord?

Berichtdoor Joan » Vr 12 Jul 2019, 23:08

Ten eerste is het belangrijk welke Linux je hebt geinstalleerd.
Is het Linux Mint? Dan wordt je tijdens de installatie gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. Zie hiervoor https://wiki.linuxmintnl.nl/index.php?t ... s_gegevens
Het kan zijn dat het er bij jouw versie iets anders uitziet.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
oldbutMint
Senior
Senior
Berichten: 211
Lid geworden op: Vr 30 Sep 2016, 09:10

Re: wachtwoord?

Berichtdoor oldbutMint » Za 13 Jul 2019, 13:07

Ik dacht bij de installatie van meerdere linuxen te hebben ervaren dat de procedure niet tot een einde komt wanneer het gevraagde in een stap (hier het geven van een username en een pw.) niet beantwoord wordt.

oldbutMint
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: wachtwoord?

Berichtdoor Joan » Zo 14 Jul 2019, 00:01

Daarom denk ik dat je de naam en wachtwoord wel hebt ingevuld maar niet in gedachten of op papier hebt genoteerd.

Zie je wel een gebruikersnaam in het inlogscherm?
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 762
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: wachtwoord?

Berichtdoor emvedeesje » Zo 14 Jul 2019, 11:26

Installeer eens opnieuw en neem ten volle attentie van alles wat er op het scherm dient ingegeven worden.
De gebruikersnaam met paswoord dat je daar ingeeft zorgt ervoor dat er in de map home een map aangemaakt wordt met de ingegeven gebruikersnaam.
En daar kom je automatisch in terecht bij het inloggen met je gebruikersnaam met paswoord.

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
oldbutMint
Senior
Senior
Berichten: 211
Lid geworden op: Vr 30 Sep 2016, 09:10

Re: wachtwoord?

Berichtdoor oldbutMint » Ma 15 Jul 2019, 07:49

Zou ts iemand zijn die probeert in te breken op de computer van een ander?
Zomaar een gevoel..

oldbutMint
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 762
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: wachtwoord?

Berichtdoor emvedeesje » Ma 15 Jul 2019, 11:16

@ArnoudPorto

ben jij daar nog?
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten