Vragen bij aankoop nieuwe laptop.

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 904
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Vragen bij aankoop nieuwe laptop.

Berichtdoor dirkjanl » Do 12 Sep 2019, 16:28

Zelf heb ik een Clevoo 14" laptop aangeschaft bij https://laptopzelfsamenstellen.nl/ Redelijk nieuw spul erop en een nVidia grafische kaart. En LinuxMint 18 werd voorgeïnstalleerd. Had een probleem met de Bluetooth kaart en na overleg werd die vervangen. Goed product en goede service. Door LM 18 voor te laten installeren wist ik in ieder geval zeker dat het werkte.

Groet,
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
aartje
Senior
Senior
Berichten: 198
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 22:29

Re: Vragen bij aankoop nieuwe laptop.

Berichtdoor aartje » Do 12 Sep 2019, 21:53

@Pjotr ...ok super! ;) ... bedankt voor "to-the-point-tips" één van de komende dagen doe ik mn aankoop en gebruik ik jouw blog voor wat er moet gebeuren voor de switch! ;) Heb al wat zitten lezen en is echt wel interessant voor een computerleek als mezelf! Als ik vragen heb of als er problemen opduiken die ik niet dadelijk kan oplossen met jouw blog aan mn zijde stuur ik je nog wel een berichtje hier! greetz
Ik zou zeggen, koop een laptop van een bekend merk (Lenovo, Asus, Acer, Dell) en kijk wat de reviews ongeveer zijn en google op "mint" (of "ubuntu" ?) en het merk/type dat je op het oog hebt. Je ziet gauw genoeg of er problemen mee zijn. Ik zou windows er altijd op laten staan (je weet maar
nooit waar je het nog voor nodig kan hebben...) en maak ruimte op je SSD voor secundaire partitie waar je al je voor je linux benodigde partities
als logische partities op kwijt kan. En kies voor handmatig partitioneren bij het installeren. Helaas heb ik nog geen ervaring met uefi

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten