Eerste ervaring Mint 19.3 - Tricia

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
digo52
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: Vr 29 Jun 2018, 16:44

Eerste ervaring Mint 19.3 - Tricia

Berichtdoor digo52 » Ma 30 Dec 2019, 11:39

Vorige week de laptop met Mint 18 leeggepoetst en from scratch Linux Mint 19.3 (Tricia) met Cinnamon desktop geïnstalleerd. Mijn eerste ervaringen: het systeem voelt nog wat "nukkig" aan. De desktop lijkt uiterlijk wat betreft iconen richting Ubuntu te gaan. Het zal wel een kwestie van wennen zijn. De meeste (en vooral belangrijkste) zaken werken naar behoren. Ik ben nog op zoek naar hoe ik het beste Google Drive en Onedrive kan mounten. Google Drive werkt met ocamlfuse, dat gaat goed: al vind ik de werking wel traag. Voor Onedrive heb ik nog geen bevredigende oplossing gevonden. Voor tips houd ik mij aanbevolen! Als ik merk hoe snel mijn Stack-schijf benaderbaar en beschrijfbaar is via webdav, dan is dat een groot verschil. Samenvattend: sinds ik in 2018 de Linux-draad weer opgepakt heb met het toen voor mij nieuwe Mint, ben ik er zeer tevreden over!
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Eerste ervaring Mint 19.3 - Tricia

Berichtdoor Joan » Ma 30 Dec 2019, 12:19

Fijn om te lezen dat Linux Mint nu steeds beter bevalt en Linux in het algemeen een betere naam krijgt in het distributiegebeuren.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Ehrd
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 17 Mei 2020, 12:36

Re: Eerste ervaring Mint 19.3 - Tricia

Berichtdoor Ehrd » Zo 17 Mei 2020, 15:20

@digo52,
Heb je een oplossing voor OneDrive gevonden?
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: Eerste ervaring Mint 19.3 - Tricia

Berichtdoor Maik » Zo 17 Mei 2020, 20:11

Ehrd,

Reageren in een topic van bijna 5 maanden geleden heeft geen nut, daarbij is digo52 sinds februari niet meer online geweest op dit forum.
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
Ehrd
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 17 Mei 2020, 12:36

Re: Eerste ervaring Mint 19.3 - Tricia

Berichtdoor Ehrd » Ma 18 Mei 2020, 09:48

Ok. Thx. Ik zal beter opletten voortaan.

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten