Xfte 19.2 wil onbedoeld upgraden naar 20

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
Lucien
Held
Held
Berichten: 399
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Xfte 19.2 wil onbedoeld upgraden naar 20

Berichtdoor Lucien » Zo 07 Mar 2021, 00:48

Heb mijn oude Thinkpad R61 vandaag weer ter hand genomen omdat er zo'n fijne dvd-brander in zit. Er zit de laatste Mint 19 op, maar hij reageert nogal traag op alles. Ik wilde er daarom Mint Xfte 19.2 op zetten omdat het lichter is. Probleem is dat als ik na de installatie update-bestanden ophaal, het de upgrade naar Xfte 20 is en die ellende hoef ik niet na mijn ervaring met 20.1 op mijn desktop. Heb de download dus meteen gestopt. Hoe haal ik de juiste updates binnen?
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1309
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Xfte 19.2 wil onbedoeld upgraden naar 20

Berichtdoor Joan » Zo 07 Mar 2021, 03:57

De updates worden aangepast aan je systeem en het wordt dus geen Mint 20.x.
Het zijn waarschijnlijk hoofdzakelijk beveiligingsupdates die in jouw systeem passen.

Het lijkt mij onmogelijk dat een update een systeem naar een hogere versie tilt, daar is een upgrade voor nodig.

Maak een backup met Timeshift en als het toch mis gaat zet je daarmee alles weer snel terug.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

Re: Xfte 19.2 wil onbedoeld upgraden naar 20

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Zo 07 Mar 2021, 12:28

Voor zover ik weet bestaat er geen enkel op Linux gebaseerd besturingssysteem dat vanuit zichzelf tot een upgrade , weze het een punt of .dot , overgaat naar een hogere versie .
Dit beslist U zelf .

Wat updates betreft , beveiligingsupdates / foutreparaties en binnenhalen van nieuwe HWE kernels , dit beslist U eveneens zelf … elk besturingssysteem laat U toe van te bepalen wat U al dan niet binnenhaalt … U kan dit zelf in stellen .

U moet er zich echter van bewust zijn dat deze handelingen ( zelden ) soms tot regressies kunnen leiden … welk besturingssysteem U ook in gebruik hebt .

Niet eender welk besturingssysteem / versie is voor een welbepaalde computer / laptop geschikt … de meest geschikte vinden is een oefening die U zelf moet doen … naargelang uw persoonlijke ervaring / kennis en de hardware die U gebruikt .

Fora kunnen hierbij van grote hulp zijn bij uw keuze …
Debian Bookworm_Cinnamon
Lucien
Held
Held
Berichten: 399
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Xfte 19.2 wil onbedoeld upgraden naar 20

Berichtdoor Lucien » Zo 07 Mar 2021, 22:12

De 'update' was een half uur bezig en schoot niet op. Toen ik naar de details keek zag ik, behalve errors af en toe het cijfer 20 voorbij komen. Ik heb toen alles gecancelled. Vandaag opnieuw gedaan. Duurde pakweg tien minuten en ik zag 19.2 in de details voorbij komen. Dat ging ok. Ik heb Xfte gedownload van een site waar ik ook versie 20 kon installeren. Of daar is iets mis gegaan, of ik heb onbedoeld iets fout gedaan.
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

Re: Xfte 19.2 wil onbedoeld upgraden naar 20

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Zo 07 Mar 2021, 22:33

.... Ik heb Xfte gedownload van een site waar ik ook versie 20 kon installeren ?
mocht het zijn dat U de ISO niet via de officiële Linux Mint site verkregen hebt zou ik U alsnog aanraden van dit doen en te kiezen voor een nieuwe installatie :

klik op : https://linuxmint.com/release.php?id=35 en ga voor de download ervan naar de download mirror NLUUG

dan bent U in princiepe alvast zeker dat U een correcte ISO binnegehaald hebt

ps : Thinkpad R61 , als ik het goed voor heb dient U de 32 Bits versie te downloaden !
Debian Bookworm_Cinnamon
Lucien
Held
Held
Berichten: 399
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Xfte 19.2 wil onbedoeld upgraden naar 20

Berichtdoor Lucien » Zo 14 Mar 2021, 22:15

Er zat voorheen Mint Cinnamon 19 64bits op en dat werkte prima, maar traag. Vandaar mijn try out metXfte. Ik zal een nieuwe installatie proberen van de geadviseerde download.
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

Re: Xfte 19.2 wil onbedoeld upgraden naar 20

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Ma 15 Mar 2021, 13:48

Er zat voorheen Mint Cinnamon 19 64bits op en dat werkte prima, maar traag. Vandaar mijn try out metXfte. Ik zal een nieuwe installatie proberen van de geadviseerde download.
U kan ook overwegen van Linux Mint 4 "Debbie" - Cinnamon (32-bit) te installeren , ga naar :
https://www.linuxmint.com/edition.php?id=280
laat U niet misleiden , dit is sinds de LMDE 4 release geëvolueerd van een project naar een degelijk en volwaardig besturingssysteem
Debian Bookworm_Cinnamon

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten