Mijn computer boot vanzelf

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
sadegh
Junior
Junior
Berichten: 52
Lid geworden op: Wo 13 Mei 2020, 10:45

Re: Mijn computer boot vanzelf

Berichtdoor sadegh » Di 21 Sep 2021, 09:09

En als u van ziggo ook zo een brief hebt gekregen lees meer was je account gehackt .
Dank .
sadegh
Junior
Junior
Berichten: 52
Lid geworden op: Wo 13 Mei 2020, 10:45

Re: Mijn computer boot vanzelf

Berichtdoor sadegh » Di 21 Sep 2021, 13:59

Tijdens installatie van Linuxmint 20.2 xfce op mijn desktop 64 - van de merk mp , waar windows 7 op stond -, heb ik een wachtwoord ingesteld , en de computer opdracht gegeven om met wachtwoord te starten , maar sinds kort , start ie vanzelf . Zelfs het blokje waarin ik mijn paswoord moet intikken , komt even te voorschijn , maar da start ie toch vanzelf ! Vreemd . Waar zou het aan liggen , en wat kan ik doen om het te kunnen herstellen ? Bij voorbaat dank sadegh
Misschien zal u mijn vraag vreemd vinden .
Hoe is uw computer verbonden met internet ?
Een computer die vanzelf opstart , niet het besturingssysteem kan ook komen dat die op afstand bestuurd word , en ik lees in uw bericht iets over een hack bij ziggo .Als je Ziggo account gehackt werd is ziggo daar verantwoordelijk voor !
Je kan ook het BIOS beveiligen met een wachtwoord om te voorkomen dat onbevoegden het besturingssysteem pas kunnen laten opstarten bij het invoeren van het juiste BIOS wachtwoord .
Duik eens in het BIOS van uw computer en kijk eens of de Wake On Lan functie soms niet op enabled staat ingesteld . Hou er rekening mee dat men ook een BIOS kan hacken, en hackers uw computer vanop afstand kunnen besturen .
Je kan ook software installeren die op een bepaald tijdstip je computer automatisch laat opstarten .
Toch toevallig niet dit soort software geïnstalleerd en gepland wanneer de computer terug moet opstarten .
Lees hier meer over de taakplanner .
Je hebt Linux mint bij installeren het vakje aangevinkt wachtwoord invoeren , zodat niemand bij je persoonlijke bestanden kan als linux mint volledig opgestart is .

Heeft Ziggo u hiervan op de hoogte gebracht ?
Hartelijk dank voor uw bericht . Ik heb het allemaal doorgenomen , en de links gelezen . Mijn computer gaat niet vanzelf aan . Bestuurssysteem , ging aan , voordat ik mijn wachtwoord had ingetikt , het sloeg het dus over . Vandaar dat ik een sterk gevoel had dat het gehakt is . Kort geleden , aan de hand van een tip van een mede forum lid , heb ik een nieuw wachtwoord bedacht , en ingevoerd . Sinds dien , wacht computer totdat ik mijn wachtwoord heb ingetikt . en , besloten , als het nog een keer het blokje voor wachtwoord overslaat , een nieuw wachtwoord in te voeren . Als u in Apeldoorn of omgeving woont , nodig ik u van harte uit , of zelf een kijkje in mijn computer te komen nemen .
Swake
Senior
Senior
Berichten: 266
Lid geworden op: Di 25 Jul 2017, 10:57
Contact:

Re: Mijn computer boot vanzelf

Berichtdoor Swake » Di 21 Sep 2021, 14:46

Bestuurssysteem , ging aan , voordat ik mijn wachtwoord had ingetikt ,
Misschien zult u nu mijn reactie vreemd vinden .
Ga een cursus volgen "hoe werkt een computer" !
Het besturingssysteem start op en dan word gevraagd u aan te melden met je aangemaakt gebruikersaccount .
Ik ben er vrij zeker van dat jij je in windows 7 aanmeldde zonder een een gebruikers wachtwoord te moeten invoeren . Linux is het onveilige Windows niet .
Een tip voor in de toekomst .Als u nog vragen hebt , stel ze dan op de juiste manier .
Bij een linux installatie kan u een keuzerondje markeren , meld me onmidiikelijk zonder wachtwoord te moeten invoeren wat u waarschijnlijk zal gedaan hebben .
Je Linux installatie laten hacken doe je vanachter het toetsenbord als je die onbewaakt achterlaat zonder je eerst af te melden .

kijk vanaf 1:15
Automatisch inloggen
Vraag om mijn wachtwoord om in te loggen

https://www.youtube.com/watch?v=eeeuCSgUq_k
PC1 :Dualboot Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2: Multiboot :Windows 10 Ubuntu 22.04/ Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate
sadegh
Junior
Junior
Berichten: 52
Lid geworden op: Wo 13 Mei 2020, 10:45

Re: Mijn computer boot vanzelf

Berichtdoor sadegh » Di 21 Sep 2021, 15:31

Bestuurssysteem , ging aan , voordat ik mijn wachtwoord had ingetikt ,
Misschien zult u nu mijn reactie vreemd vinden .
Ga een cursus volgen "hoe werkt een computer" !
Het besturingssysteem start op en dan word gevraagd u aan te melden met je aangemaakt gebruikersaccount .
Ik ben er vrij zeker van dat jij je in windows 7 aanmeldde zonder een een gebruikers wachtwoord te moeten invoeren . Linux is het onveilige Windows niet .
Een tip voor in de toekomst .Als u nog vragen hebt , stel ze dan op de juiste manier .
Bij een linux installatie kan u een keuzerondje markeren , meld me onmidiikelijk zonder wachtwoord te moeten invoeren wat u waarschijnlijk zal gedaan hebben .
Je Linux installatie laten hacken doe je vanachter het toetsenbord als je die onbewaakt achterlaat zonder je eerst af te melden .

kijk vanaf 1:15
Automatisch inloggen
Vraag om mijn wachtwoord om in te loggen

https://www.youtube.com/watch?v=eeeuCSgUq_k
Thanks !

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten