Werkbalkprobleem

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1588
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Werkbalkprobleem

Berichtdoor stegiman » Vr 24 Sep 2021, 23:55

Zet eens de werkbalk hoger.

Ga naar systeemrapporten en kijk daar of je iets moet doen.
JanKol
Senior
Senior
Berichten: 129
Lid geworden op: Do 24 Aug 2017, 23:04

Re: Werkbalkprobleem

Berichtdoor JanKol » Di 28 Sep 2021, 11:50

Ik heb her rigoureus opgelost: herinstallatie van Mint....
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1588
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Werkbalkprobleem

Berichtdoor stegiman » Di 28 Sep 2021, 23:19

Opnieuw installeren kan iedereen maar dat is een slechte gewoonte.
Zelf heb ik nog nooit moeten doen tenzij er een nieuwste versie is.
Net als bij Windows bestaat er ook verschillende versie zoals Windows XP, Windows 10 en nu Windows 11

Ook bij Windows is het verstandig om herstelpunt te maken voor geval er iets mis is.
Bij Linux is dat precies hetzelfde maar gemakkelijker.
Timeshift / bijwerkbeheer / bewerken / momentopname
Het is zelfs zo dat je zelfs niet in Linux moet zijn om te herstellen. Gewoon een usb met Linux op te starten (live) is voldoende
Gebruikersavatar
HWE64
Held
Held
Berichten: 516
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2020, 10:34
Locatie: Montferland (Achterhoek)

Re: Werkbalkprobleem

Berichtdoor HWE64 » Di 28 Sep 2021, 23:58

Helemaal eens met de worden van stegiman. Ik heb 3 moment opnames en het moet al gek gaan wil daar niet een goede bijzitten. Als ik bijna 3 maanden terug kan gaan.
Afbeelding
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce Clevo laptop). 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop). 4] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce(HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desktop
JanKol
Senior
Senior
Berichten: 129
Lid geworden op: Do 24 Aug 2017, 23:04

Re: Werkbalkprobleem

Berichtdoor JanKol » Wo 29 Sep 2021, 00:26

Kijk eens bij de derde reactie op dit onderwerp: daar schreef ik dat ik alle Timeshift-opnamen, welke ik beschikbaar had, heb gebruikt maar dat mijn probleem er niet door werd opgelost....
Gebruikersavatar
HWE64
Held
Held
Berichten: 516
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2020, 10:34
Locatie: Montferland (Achterhoek)

Re: Werkbalkprobleem

Berichtdoor HWE64 » Wo 29 Sep 2021, 09:32

Kijk eens bij de derde reactie op dit onderwerp: daar schreef ik dat ik alle Timeshift-opnamen, welke ik beschikbaar had, heb gebruikt maar dat mijn probleem er niet door werd opgelost....
Oh sorry JanKol, had er niet meer aan gedacht maar waren die opnamen ook een paar maanden oud? Zo ja dan zou je toch kunnen zeggen dat het ergens anders aan moet liggen. Misschien kan stegiman wat daarover zeggen?
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce Clevo laptop). 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop). 4] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce(HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desktop
JanKol
Senior
Senior
Berichten: 129
Lid geworden op: Do 24 Aug 2017, 23:04

Re: Werkbalkprobleem

Berichtdoor JanKol » Wo 29 Sep 2021, 11:35

Nee, HWE64, die opnamen waren redelijk recent want ik stel Timeshiftaltijd in op één keer per week een momentopname te maken
Gebruikersavatar
HWE64
Held
Held
Berichten: 516
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2020, 10:34
Locatie: Montferland (Achterhoek)

Re: Werkbalkprobleem

Berichtdoor HWE64 » Wo 29 Sep 2021, 11:53

Nee, HWE64, die opnamen waren redelijk recent want ik stel Timeshiftaltijd in op één keer per week een momentopname te maken
Dat was nog voor dat je problemen kreeg? Want als dat zo is dan heeft Timeshift zijn werk slecht gedaan. Timeshift heeft mij op een testbak al een paar keer goed geholpen. Ik hoefde geen nieuwe installatie te doen. Nu is dat ook geen probleem maar voordat je alles ingesteld hebt ben je toch al gauw een paar uur verder. Ik tenminste, met niet zo veel computer kennis (hulp van de site van Pjotr).
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce Clevo laptop). 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop). 4] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce(HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desktop
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1588
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Werkbalkprobleem

Berichtdoor stegiman » Wo 29 Sep 2021, 12:27

Maak een goede gewoonte: eerst Timeshift (opnamemoment) maken en dan pas iets veranderen. (je ziet aan de teken O van zelf opname gemaakt)
Zie je dat er iets niet goed is dan gewoon de laatste terugzetten.

Jullie gebruiken wekelijks W en maandelijks M
Of dat verstandig is weet ik niet maar ik gebruik dagelijks.
Stel dat er iets mis is dan kan je alles wel terugzetten maar in geval maandelijks dan zet je wel alles terug vanaf die datum en dat kan 1 maand geleden zijn.
Ondertussen heb je wel mogelijk veel veranderingen gedaan en zijn alle veranderen ook ongedaan gemaakt.
Als ik een update krijg en die loopt niet goed dan kan ik meteen die vorige opname terugzetten en dat kan zelfs dezelfde dag zijn of 1 dag ervoor.
Tot op heden moest ik dat slechts 1 keer doen.

Opmerking: opname is voor systeeminstellingen (systeem en apps) --> aan data die je maak wordt niks verandert. Het maak niks uit waar de data staat zoals SSD of USB-stick.

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten