Ik weet heus wel wat er allemaal nodig is, maar probeer het nu toch eens via de officiële website van Itsme:
https://my.itsme.be/nl/register
eID kaartlezer die werkt is aanwezig, maar zover geraak je niet eens.
Nadat je alle hebt ingevuld krijg je de boodschap "Oeps er ging iets mis" ofwel dien je een windows MSI bestand te downloaden.
Om je te overtuigen dat het al zeker twee jaar niet meer lukt , of misschien zelfs al langer om je Itsme account proberen te activeren , heb ik nu eens dat msi bestand naar mijn windows PC gedownload , geinstalleerd en dan proberen een itsme account aan te maken wat lukt tot je het document digitaal moet ondertekenen met je eID om je identiteit te bevestigen .
Toen ik de support van itsme hierover mailde kreeg ik als antwoord dat ik waarschijnlijk iets verkeerds deed met een vraag erbij . Wanneer mogen we je telefonisch contacteren als je achter jouw PC zit dan bespreken we samen de stappen die je moet nemen en loodsen we er jou door tot je account geactiveert is en wisten ze ook te zeggen . Moest het wat te ingewikkeld zijn om de stappen te volgen, willen we jouw PC vanop afstand overnemen met teamviewer .
En hier is dus dat beruchte scherm dat je al jaren te zien krijgt als je jouw itsme account via een Windows PC wil activeren . Het zijn daar precies ook snelle jongens !