Hogere kernel

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
Gebruikersavatar
HWE64
Held
Held
Berichten: 533
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2020, 10:34
Locatie: Montferland (Achterhoek)

Re: Hogere kernel

Berichtdoor HWE64 » Za 29 Okt 2022, 22:44

@dirkjani, de test pc heeft natuurlijk weer een andere videokaart dus dan heb je het niet een op een. Ik denk dat ik het beste als dualboot samen met de huidige LM 20.3 Xfce kan installeren in de " compatibillity mode" en daarna kijken in bijwerkbeheer kijken of synaptic en het voorstel van DeBaas "sudo apt-get install linux-oem-22.04". Misschien is dit wel de hwe versie?
Natuurlijk eerst een goede backup maken mocht er toch nog iets mis gaan.
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce Clevo laptop). 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop). 4] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce(HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desktop
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 817
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Hogere kernel

Berichtdoor DeBaas » Zo 30 Okt 2022, 00:51

CLEVO/KAPOK driver: i915
Zo te zien is de juiste driver geïnstalleerd.
Voor de nieuwere kernel(s) de gebruiksaanwijzing volgen als al eerder aangegeven, van
Makkelijke Linuxtips:
https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com
direct naar de uitleg:
https://makkelijkelinuxtips.blogspot.co ... html#ID5.1
Gebruikersavatar
HWE64
Held
Held
Berichten: 533
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2020, 10:34
Locatie: Montferland (Achterhoek)

Re: Hogere kernel

Berichtdoor HWE64 » Zo 30 Okt 2022, 11:49

Helaas, LM21 Xfce geinstalleerd in de Compatibillity mode. Na het inloggen was het beeld heel even stil maar direct daarna had ik geen gelegenheid meer om de opdracht voor de Oem-kernel in de terminal te plaatsen. Moest met aan/uit knop de pc uitschakelen en daarna weer opstarten.
Heb toen weer LM21 verwijderd maar er niet aan gedacht dat grub op de laaste geinstalleerd distro zit. Dus dat weer in orde gemaakt en 20.9 als opstart grub gemaakt.
Al met al het heeft me wel geleerd (het houdt je ook van de straat) dat als je problemen met het beeldscherm hebt je niet zomaar naar een hogere kernel kunt gaan.

Moet toch het advies van Pjotr opvolgen en rustig afwachten op LM met een hogere kernel. :( :(
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce Clevo laptop). 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop). 4] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce(HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desktop

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten