Werkbalk pictogrammen schikken

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
JanKol
Senior
Senior
Berichten: 131
Lid geworden op: Do 24 Aug 2017, 23:04

Werkbalk pictogrammen schikken

Berichtdoor JanKol » Vr 04 Nov 2022, 14:57

Het was altijd simpel om de werkbalk pictogrammen in het startmenu op de werkbalk te schikken: Slepen en loslaten. Vandaag moest ik dat weer eens doen; ik had eerder iets fout gedaan en toen stond een deel van de toepassingsprogrammapictogrammen (= mooi Scrabble woord) nog wel op de werkbalk, maar in feite in het syteemvak) Enfin er is een optie "Alles terug zetten op de standaard waarden". Gedaan en ja, ik kon weer pictogrammen toevoegen naast het starmenu. MAAR als ik er één sleep en loslaat waar ik het wil hebben schiet het terug naar een plek op de werkbalk waar het vandaan kwam. Welke instelling moet ik aan- of uitzetten om de zaak weer te plaatsen waar ik het pictorgram wil hebben?
Alvast dank voor een advies!
Gebruikersavatar
MenthaSuaveolens
Held
Held
Berichten: 394
Lid geworden op: Vr 23 Mar 2018, 11:41

Re: Werkbalk pictogrammen schikken

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Vr 04 Nov 2022, 15:14

Eventueel kan je proberen Cinnamon volledig naar defaultwaarden te plaatsen en vervolgens opnieuw op te starten

Code: Selecteer alles

dconf reset -f /org/cinnamon/
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 528
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: Werkbalk pictogrammen schikken

Berichtdoor mutse » Za 05 Nov 2022, 23:06

@ JanKol,

Programma in menu aanklikken met R-muisklik -> kies -- voeg deze starter toe aan de werkbalk.
MAAR als ik er één sleep en loslaat waar ik het wil hebben schiet het terug naar een plek op de werkbalk waar het vandaan kwam
Dat klopt, komt omdat het vergrendeld staat en dat je het dus eerst moet ontgrendelen vooraleer je het kan verplaatsen.

Ga als volgt te werk:

In werkbalk: R-muislik op pictogram -> klik vinkje weg bij -- vergrendelen op werkbalk -> klik op verplaatsen (het hangt dan vast aan de cursor = handje -- en je kan het dan plaatsen waar je wilt op de werkbalk - klik met L-muistoets --- het blijft dan staan ) ... eenmaal juist geplaatst R-muisklik én dan terug L-muisklik op: blokje vóór vergrendelen op werkbalk.
Probeer het meerdere malen tot je tevreden bent met wat je wenst en zó krijg je het ook in 'de vingers' (oefenen baart kunst). ;)

Succes.
mutse.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten