MBOX files

fthiel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 119
Lid geworden op: Vr 06 Jul 2018, 14:39

MBOX files

Berichtdoor fthiel » Do 26 Jan 2023, 21:14

Ik heb mijn emails gedownload naar een MBOX file. Ik weet dat ik deze file kan importeren in een email client als Thundeerbird. Dat wil ik echter niet.

Ik ben op zoek naar een simplel app waarmee ik de MBOX file kan openen en de emails kan lezen. Een MBOX-viewer waar de emails netjes geordend in staan.
Heb op internet gezocht maar kan niet vinden wat ik zoek.

Weet iemand of er een app is waarmee het bovenstaande kan?
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1587
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: MBOX files

Berichtdoor stegiman » Do 26 Jan 2023, 22:55

Voeg deze add-ins (klik) toe aan Thunderbird en import mBox
fthiel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 119
Lid geworden op: Vr 06 Jul 2018, 14:39

Re: MBOX files

Berichtdoor fthiel » Vr 27 Jan 2023, 15:00

Ik wil Thunderbird (of welke email client dan ook) dus NIET gebruiken, maar zoek enkel een simpele app om de emails in de mbox file te kunnen lezen en inhoud te kunnen copy-pasten. Emailen doe ik via de webinterface van mijn emailprovider, maar ik wil een offline backup van mijn emails hebben voor het geval ik -bv- niet kan inloggen bij mijn email provider. Die offline backup heb ik nu in de vorm van een mbox-file.

Ik heb geen zin om een account aan te maken en nog meer zaken te regelen waar een email client altijd om vraagt. Dus een simpele mbox-viewer - die wel een netjes overzicht verschaft - is waar ik naar op zoek ben. Een text-editor kan de mbox-file wel openen, maar dat is volstrekt onoverzichtelijk en onwerkbaar voor mij. Misschien bestaat hetgeen ik zoek wel helemaal niet. Dan houdt het dus op. Ik kan een dergelijke app tot op heden niet vinden op internet. Vandaar deze post.

Ik hoop dat ik wat duideljkheid heb kunnen verschaffen ;-).
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1587
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: MBOX files

Berichtdoor stegiman » Vr 27 Jan 2023, 15:24

Ik heb geen zin om een account aan te maken
Niet nodig want je importeert het gewoon zoals ik ook doet als ik oude backup mail wil bekijken. Daarna kan je gewoon weer verwijderen.
Volgens mij is mailprogramma ook een app.

Een andere mogelijkheid is online (klik) doen.
Gebruikersavatar
MenthaSuaveolens
Held
Held
Berichten: 385
Lid geworden op: Vr 23 Mar 2018, 11:41

Re: MBOX files

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Za 28 Jan 2023, 17:12

Ik begrijp de vraag niet goed. Als je Thunderbird gebruikt dan hoef je helemaal niet een account aan te maken. Het enige wat je hoeft te doen is je huidige e-mailadres opgegeven en het paswoord gebruiken waarmee je de e-mails gaat lezen van je provider. Thunderbird haalt die dan van de server. Als je dan geen verbinding meer met de server wil maken, dan stel je gewoonweg Thunderbird in om offline te werken. Je kunt dan alle e-mails bekijken, naar pdf afdrukken, als .eml opslaan, en dergelijke meer.
fthiel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 119
Lid geworden op: Vr 06 Jul 2018, 14:39

Re: MBOX files

Berichtdoor fthiel » Za 28 Jan 2023, 17:23

Ik heb geen zin om een account aan te maken
Niet nodig want je importeert het gewoon zoals ik ook doet als ik oude backup mail wil bekijken. Daarna kan je gewoon weer verwijderen.
Volgens mij is mailprogramma ook een app.

Een andere mogelijkheid is online (klik) doen.
Via TB menu > Tools > Import kan ik geen MBOX-file importeren voor zover ik kan zien Wel andere bestandtypen, maar geen mbox. Indien dit wel mogelijk is zou je dan kunnen aangeven hoe precies want mij lukt het niet.
fthiel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 119
Lid geworden op: Vr 06 Jul 2018, 14:39

Re: MBOX files

Berichtdoor fthiel » Za 28 Jan 2023, 17:32

Ik begrijp de vraag niet goed. Als je Thunderbird gebruikt dan hoef je helemaal niet een account aan te maken. Het enige wat je hoeft te doen is je huidige e-mailadres opgegeven en het paswoord gebruiken waarmee je de e-mails gaat lezen van je provider. Thunderbird haalt die dan van de server. Als je dan geen verbinding meer met de server wil maken, dan stel je gewoonweg Thunderbird in om offline te werken. Je kunt dan alle e-mails bekijken, naar pdf afdrukken, als .eml opslaan, en dergelijke meer.
Ik heb mijn persoonlijke redenen waarom ik naast de webinterface van mijn emailprovider - ONLINE dus - die ik normaliter gebruik, ook OFFLINE een mbox-backup wil kunnen bekijken. Bij de door jou geschetste manier moet ik online gaan, immers de mails moeten van de server gehaald worden.
Stel ik zit in de middle of nowhere waar geen enkele online verbinding is, geen wifi, geen bekabeld netwerk of wat dan ook en ik wil een email uit het verleden bekijken dan wil ikdat dus via de mbox-backup kunnen doen. Offline dus. Volgens Stegiman moet dit met TB kunnen alleen weet ik (nog) niet hoe (zie vorige post).
Gebruikersavatar
MenthaSuaveolens
Held
Held
Berichten: 385
Lid geworden op: Vr 23 Mar 2018, 11:41

Re: MBOX files

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Za 28 Jan 2023, 17:42

Wel als je online bent en je hebt je e-mails met Thunderbird van de server gehaald, dan zal je als je later geen internet-verbinding hebt, toch alle e-mails kunnen lezen omdat Thunderbird dan automatisch in off-line-modus gaat werken.

Je kan blijkbaar wel een mbox importeren: https://www.howtogeek.com/709718/how-to ... underbird/
fthiel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 119
Lid geworden op: Vr 06 Jul 2018, 14:39

Re: MBOX files

Berichtdoor fthiel » Zo 29 Jan 2023, 15:52

Je kan blijkbaar wel een mbox importeren: https://www.howtogeek.com/709718/how-to ... underbird/
Precies wat ik zocht maar niet kon vinden. Dit werkt. Het zit overigens wel ver weggestopt in TB. Daar was ik nooit uitgekomen zonder dit artikel. Bedankt!
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 805
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: MBOX files

Berichtdoor DeBaas » Zo 29 Jan 2023, 21:35


Terug naar “Linux Mint Debian ( LMDE )”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten